Over de helft - Reisverslag uit Guilin, China van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Over de helft - Reisverslag uit Guilin, China van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Over de helft

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

25 Mei 2014 | China, Guilin

zondag 25 mei 2014

Het is inmiddels zondagavond 22:00 en we zijn net gearriveerd in het hotel in Guilin. Vlucht CZ2348 van Kumming naar Guilin (onze 5e vlucht inmiddels) vertrok weer met een klein uur vertraging en bij aankomst hier regent het, balen, hopen dat het morgen beter is. We zijn trouwens net over de helft van onze reis en dus nog 3 weken te gaan. Moet vol te houden zijn.

Gisteren hebben we de dag in Kumming ziek doorgebracht, althans ik. We vertrokken vanuit Dali om 08:00 met een taxi en Amy (helemaal zenuwachtig) naar het busstation om met de expres bus naar Kumming te gaan, een rit van ongeveer 7 uur. Cees wilde de tickets voor de bus hebben omdat er nogal eens gecontroleerd word onderweg maar die kon Amy niet geven omdat ze deze in moest leveren bij het agentschap om het geld terug te krijgen. Rare gang van zaken omdat we tot nu toe alle tickets voor bus, trein of attractie hebben gekregen zonder dat daar moeilijk over gedaan werd dus Cees wilde toch de tickets hebben. Amy bijna in tranen en ze zou meerijden tot het eerste checkpoint zodat het nog goed kwam, nou vooruit dan maar.

Ik begon al misselijk in de bus en daarom de appels die we hadden gekocht uit het plastic zakje zodat ik iets had mocht het nodig zijn en zoveel mogelijk proberen te slapen. Tegen de tijd dat we in Kumming aankwamen moest ik ook naar de wc maar dat was te laat. Aangekomen in het hotel douchen en slapen, ik had inmiddels ook koorts. Twee paracetamol en twee Diakuur pilletjes en toen we vanmorgen opstonden was het gelukkig een heel stuk beter.

We werden om 10:30 opgehaald door mister Ling (he he eindelijk) onze gids hier, voor een bezoek aan the stone forrest. Dit is een natuurgebied 1.5 uur van Kumming vandaan met rotsen die recht omhoog torenen en 1.5 miljoen jaar geleden zijn ontstaan. Het was mooi maar ook erg warm en de zon branden behoorlijk. Toch gauw een uurtje of 2 rondgelopen en daarna naar een local village. Dat hadden we wat mij betreft over kunnen slaan. Het was er uitgestorven en voornamelijk vies dus voegde het niet heel veel toe.

Daarna op weg naar het vliegveld voor onze reis naar Guilin. Hier worden we opgewacht door Vincent, een gids die bijna perfect Engels spreekt omdat hij een aantal jaar op de grote vaart heeft gezeten en daardoor verschillende malen Rotterdam heeft aangedaan. Hij brengt ons naar het hotel en zal ons morgenochtend om 10:30 ophalen voor onze trip naar Longsheng. Ben benieuwd of het dan droog is want bij aankomst hier regende het.

C & A xx

• 25 Mei 2014 - 19:33

Marlie En De Chef:

Na regen komt zonneschijn, op alle gebied, dus hoog droog geen koorts en een goede gids.

Heel veel groeten en geniet ook van de 2e helft van jullie reis

• 26 Mei 2014 - 12:53

Ton En Hanneke:

wat en mooie rotspartijen met een beetje fantasie kun je er van alles in zien.
    jullie zitten nog steeds vrij hoog?
    geen last van de hoogtes meer?
    op naar de volgende drie weken(wat een straf) he.
    geniet ervan.
    xxxx