Foreigner street - Reisverslag uit Dali, China van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Foreigner street - Reisverslag uit Dali, China van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Foreigner street

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

23 Mei 2014 | China, Dali

vrijdag 23 mei 2014

Vandaag zowaar alweer een rustdag en dus weinig te melden. We zijn op ons gemak naar Huguo street gelopen, hier beter bekend onder foreignerstreet. In deze straat zitten alleen maar terrasjes en daarom geliefd bij de buitenlanders. Het is zo bekend dat zelfs de tour die gedaan word door de stad deze straat aandoet en de toeristen, meestal Aziaten, stilstaan en een foto van ons nemen als we op het terras zitten. Weten we gelijk hoe Angelina Jolie en Brad Pitt zich moeten voelen. Nou ja, bij ons is het meer Johnny Jordaan en tante Leen maar het gevoel is hetzelfde toch ;-)

Morgen vertrekken we, weer met een expres bus, naar Kumming maar Amy moet de tickets regelen voor de bus en zoals uit het verslag van gisteren bleek is ze niet zo een licht. Gisteren na de tour en terug in het hotel zij ze dat we in de lobby moesten wachten omdat ze kaartjes voor de bus ging kopen. Na een kwartier kwam ze terug met de mededeling dat ze morgen de kaartjes voor de bus ging kopen en wij zaterdagmorgen om 08:00 klaar moesten staan in de lobby. Hoe we naar het busstation komen is nog een raadsel maar we laten het wel over ons heen komen.

Ik ben dit aan het schrijven in een prieeltje bij het hotel waar koffie en thee geserveerd word terwijl Cees een massage neemt. Het is idyllisch en er zit een mevrouw in klederdracht op een instrument te spelen dat het midden houd tussen een gitaar en viool. Na een tijdje begint het op mijn zenuwen te werken en ben in staat om het apparaat uit haar handen te rukken en om haar nek te draaien maar natuurlijk doe ik dat niet.
Dat het wel degelijk een rustgevend effect kan hebben blijkt uit het feit dat er een tafeltje van 3 chinezen mannen zit en er 1 spontaan een dansje gaat doen, hier heet dat Tai chi maar als ik dat op de korte heuvel bij Polly Magoon zou doen denk ik toch dat ze me vriendelijk zouden verzoeken te vertrekken. Hier heeft het wel iets.

Bijna geen foto’s vandaag dus ad random gekozen.

C & A xx

• 23 Mei 2014 - 18:47

Miëtka:

Wahahaha, heb me echt rot gelachen om dit verslag! Niet rustgevend voor jou dus, zo'n viool momentje ha ha. Veel plezier nog! Kus van ons

• 24 Mei 2014 - 03:06

René:

Een rustig dagje is ook wel eens lekker toch ?
    Ik hoop dat die Amy 't goed regelt, en dat jullie niet heel ergens anders uitkomen ;-)
    Heb de foto's bekeken, maar nergens kom ik Ad Random tegen....hehe...
    Groetjes !