Gezellig dagje toeren - Reisverslag uit Hassan, India van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Gezellig dagje toeren - Reisverslag uit Hassan, India van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Gezellig dagje toeren

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

05 Juni 2013 | India, Hassan

Woensdag 5 juni 2013

De weg naar Hassan is niet anders dan de andere blijkt. Net zo druk en net zo gevaarlijk. Wat ik echt niet begrijp is dat Cees in Nederland naast me in de auto zit alsof we elk moment in het meest vreselijk ongeluk verzeild zullen raken dat je je kunt voorstellen en hier zit ik me kromme tenen in mijn slippers en rode vlekken in mijn nek en Cees zegt naast me “we hadden nog makkelijk langs die vrachtwagen gekund” als de chauffeur inhoud omdat hij er niet langs durft

De reis is lang en hobbelig. De laatste 50 km voordat we bij de tempels aankomen is de weg echt weg. Er wordt nog wel een poging gedaan om een nieuwe aan te leggen maar het ziet er niet naar uit dat dat binnen nu en 10 jaar klaar is. Dus dit stuk duurt lang. We komen door allerlei kleine dorpjes onderweg waar je terug gaat in de tijd. Land wordt nog op de ouderwetse manier bewerkt met een ploeg en twee ossen en oogst met een ossenkar of op het hoofd van de vrouw, naar het dichtstbijzijnde dorp gebracht. We komen regelmatig in enorme kudde schapen terecht wat dan wel weer mooie plaatjes oplevert.

Aangekomen bij de tempels staat onze gids al te wachten om ons rond te leiden in de Chenna Keshava tempel. Een werkelijk prachtige tempel door de bewerking op de buitenmuren. De tweede stop met deze gids is in Halebidu waar de Hoysalesware en Kedaresware tempel staat die minstens zo mooi zijn als de eerste. Helaas hebben we bij de eerste tempel onze eerste echte bui te pakken wat een beetje een negatief effect heeft op de foto’s maar het is niet anders.

Na de tempels is het nog een klein uurtje rijden naar onze stop in Hassan. Hier verblijven we in het Hoysala villa resort wat mooier klinkt dan dat het is. Wij zijn zo een beetje de enige gasten en bij het eten staan er, buiten de drie koks, nog een man of zes in de bediening. Dat maakt dan wel dat je in een klein uurtje weer buiten staat.
Nog even dit verslagje schrijven, douchen en naar bed. Ook morgen loopt de wekker weer om 06:15 af om onze reis te vervolgen naar Mysore. Dat is gelukkig maar 120 km dus niet de hele dag in de auto.

• 05 Juni 2013 - 20:32

Tanja:

Je hebt schrijverstalent. Het is net of ik er bij ben. Vooral de ritten zijn een beleving.
    Groetjes

• 05 Juni 2013 - 22:59

René:

Zo, das wel een onheilspellende lucht op die laatste foto.
    Hebben jullie 't daar nog droog vanaf gebracht ?
    Groetjes

• 06 Juni 2013 - 18:40

Ton En Hanneke:

hee Cees wel een strepen truitje maar waar is dat maya de bij truitje???
    hoop dat je toch veel droge momenten hebt.
    geniet van alles