Bijna thuis - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Bijna thuis - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Bijna thuis

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

26 Juni 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Woensdag 26 juni 2013

Om 09:00 het busje naar het strand maar nu worden we naar een ander publiek strand gebracht. Na bedenken waarom dat is komen we erachter dat woensdag vrouwen en kinderen dag is op het andere strand. Dat betekent dat er dus alleen maar vrouwen en kinderen op het hele strand mogen maar jongentjes mogen maar tot vier jaar en daarna mogen zij er ook niet meer op?? Wij, met een hele andere kijk op zaken, zullen dit waarschijnlijk nooit begrijpen maar leven en laten leven zullen we maar zeggen.

Vanavond gegeten in de Dubai mall en daar een gesprek gehad met de ober over het schenken van alcohol. In sommige zaken kan je wel een wijntje drinken (meestal de duurdere restaurants) maar dat heeft allemaal met vergunningen te maken. Hij gaf wel aan dat het de laatste drie a vier jaar wat soepeler wordt allemaal. De ober kwam overigens van de Filipijnen en het lijkt wel of de mensen in Dubai al het werk hebben uitbesteed aan Filipijnen, Thai en Indiërs (onze Turken en Polen denk ik).

Om 12:00 weer thuis vanaf het strand en ingecheckt voor onze vlucht terug. Ja ja, we zijn er nog niet aan toe maar we moeten terug. Daarna weer weg gegaan om naar de Spa te gaan omdat we beide het rondhangen in de malls wel hadden gehad. We wilden beide een massage die anderhalf uur zou duren. Natuurlijk tegelijkertijd anders moesten we wachten maar helaas was er maar een masseur dus we hadden de keus, of na elkaar of een van de twee. We hebben de keus gemaakt dat Cees ging en ik ben naar Starbucks gegaan, daar hebben ze Wi-Fi en koffie natuurlijk zodat ik me ook zou vermaken. Toen Cees klaar was dus op weg om iets te eten.

We hebben deze reis met heel veel plezier gemaakt en de verslagen op waarbenjij.nu heb ik met veel plezier geschreven. De vele reacties geven je toch een gevoel contact te hebben met “thuis” omdat dat het enige is wat we hebben gemist. Op de pagina is ook te zien hoe vaak een verslag gelezen is dus ook daaraan kunnen we staven dat het goed gelezen wordt, ook als er niet veel reacties kwamen. Onze vlucht is morgen om 12:50 Nederlandse tijd en we zullen rond 20:00 aankomen in Düsseldorf. Daar onze auto terugkrijgen (hopen we) gepoetst en wel, en dan rond middernacht thuis. Het eerste wat we doen vrijdagmorgen is naar de Jumbo en Old Amsterdam halen op een bruine boterham met roomboter.

Eenmaal thuis kunnen we plannen gaan maken voor volgend jaar. Het is dan de bedoeling om twee maanden weg te gaan en hoewel het oorspronkelijke idee een wereldreis was blijkt dat in twee maanden niet haalbaar, tenminste als je niet alleen maar van het ene in het andere vliegtuig wilt stappen. Het zal dus een grote ronde worden over een bepaald deel van de wereld. Welk deel en hoe lang waar weten we nog niet zeker maar Azië maakt een hele grote kans. En wat we ook zeker weten is dat we het leuk zouden vinden als jullie dan weer met ons willen mee reizen.

Tot dan.

• 26 Juni 2013 - 23:38

Jolanda:

Een hele goede reis terug xx

• 27 Juni 2013 - 01:18

René:

Was weer een mooi reisje.
    Voor straks welkom terug in Nederland, waar 't weer eens regent.
    Groetjes

• 27 Juni 2013 - 09:04

Deborah:

Bedankt voor de leuke, mooie en gezellige verslagen!!!
    Een hele goede reis terug gewenst en geniet van die "ouwe....".
    Dikke kus.....