Kandy en festival - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Kandy en festival - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Kandy en festival

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

03 Mei 2015 | Sri Lanka, Kandy

Zaterdag 02 Mei 2015

Vandaag is redelijk rustig verlopen. Rond 08:00 weer onderweg, deze keer zal de reis naar Kandy gaan. Dit is een stad in de mountain area van Sri Lanka maar eerst zouden we nog een stop maken in Dambulla voor een bezoekje aan een grottentempel en een specerijentuin in Matale. De grotentempel lag, zoals alle heilige dingen, weer op een berg en het lijkt wel of we de trappen steeds langzamer nemen en zo ook deze keer. Boven gekomen was het weer de klim waard. Echt prachtig hoe dit bewaard is gebleven en juist omdat de beelden in een grot zijn gebouwd zijn ook de kleuren na zoveel tijd nog steeds sprekend. Echt de moeite waard wat ik helaas niet kan zeggen van de specerijen tuin wat verder in Dambulla. Leuk bedacht hoor maar je word langs 8 stuiken gevoerd met de uitleg en dan naar het winkeltje. Doen we volgende keer ook al niet meer. En toen verder naar Kandy wat ongeveer 51 kilometer verder lag. Hier hebben we ruim twee uur over gedaan. Enerzijds omdat Dean rijd als een oud wijf (Cees noemt het rustig) en anderzijds omdat het druk was op de weg. Eenmaal aangekomen werden we gedropt bij “Hotel Suisse” een oud koloniaals hotel met de nadruk op oud. De lift is in 1953 geïnstalleerd en waarschijnlijk was dat tevens de laatste keer dat er iemand naar gekeken heeft. Echter de kamer was ruim en het eten goed en dat is veel belangrijker zeker omdat we hier drie nachten blijven.

Zondag 03 Mei 2015

Vanmorgen brengen we een bezoek aan Dalada Maligawa of Tempel van de tand. Hier moesten we vroeg naartoe omdat het vandaag en morgen Vesak is, een religueze en culturele viering van de geboorte en afreizen van Lord Buddha naar het Nirvana en deze tempel word als een soort bedevaartplaats gebruikt. Het was dus al behoorlijk druk. Vanavond gaan we op eigen gelegenheid terug en dan is er een parade met veel lantaarns, vuurwerk etc dus dat zal wel leuk worden maar eerst gaan we naar een show met Fire dancers. Hiervoor worden we om 16:45 opgehaald. Ben benieuwd. Morgen meer over beide evenementen met hopelijk mooie foto’s

Later
C & A
XX

• 03 Mei 2015 - 19:35

Brigitte Smolders:

Lees weer met plezier dat jullie al veel gezien hebben mijn collega komt uit sri lanka dus die vond
    Het wel leuk om te horen dat jullie daar waren .de fotos zijn ook weer erg mooi nog veel reisplezier en geniet ervan

• 03 Mei 2015 - 21:12

Marlie En Etienne Boesten:

Volgens mij hebben jullie een originele T.T.T. reis oftewel een Tempel Tocht Trip

Wij hopen dat bij de fakkeltocht niet veel wind staat anders heb je allerlei brandvlekjes op je kleren

en als het goed is heel veel dansers en danseressen en olifanten dus Andre kan heel veel foto"s maken

veel plezier