Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Dubai

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

24 Juni 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Maandag 24 juni 2013

Wat een contrast, Dubai en India maar ook Dubai zelf kent enorme contrasten. Dubai ligt natuurlijk in een woestijn en dat is duidelijk te zien als je aanvliegt op Dubai international airport. Alleen maar zand en dan opeens! De stad en die stad is inmiddels wereldberoemd en terecht in mijn opinie. De plekken die nog open zijn is ook nog gewoon zand en een paar honderd meter verderop wordt er driftig de gazons van de grote hotels besproeid om het mooi groen te houden, en dat lukt. Verder is er dicht in, of vlak bij het centrum geen stuk vrij dat geen bouwput is voor een project dat is gestart voor een nieuw hotel, appartementencomplex of kantoorgebouw en het een nog mooier dan het ander.

We zouden op het vliegveld opgehaald worden zondagmorgen en het mannetje die dit zou doen zou tussen uitgang twee en drie staan met ons naambordje. Helaas stond er niemand en als je om 07:00 aankomt na een nacht overslaan vanwege de vroege vlucht vanuit India dan heb je wel behoefte om snel naar je hotel te kunnen en dan even te gaan liggen. Dat even liggen zou er eigenlijk toch niet ingezeten hebben omdat we gelijk die dag ook een citytour zouden hebben. Maar omdat het fout ging was ook de man van de tour er niet. Ik denk dat het volgende fout gegaan is.
Omdat we zo vroeg zouden arriveren in Dubai bestond er een kans dat we niet gelijk op onze kamer konden, uiteindelijk is de officiële incheck tijd 14:00. Wetend dat we moe zouden zijn wilde ik dat risico niet lopen dus heb ik het hotel een nacht bijgeboekt, dus van zaterdag op zondag. Maar omdat het zo raar zit met de vouchers denk ik dat het mannetje zaterdagmorgen om 07:00 op het vliegveld heeft gestaan met het naambordje maar toen waren wij er niet. Op een gegeven moment heb ik een ander mannetje aangesproken die ook op iemand stond te wachten en die heeft naar het hotel gebeld en nadat we nog een half uurtje hadden gewacht kwam er een man die ons op kwam halen. We moesten mee naar de parkeergarage en toen had ik er eigenlijk al helemaal geen vertrouwen meer in dat het iets zou worden maar wat een verrassing toen daar een prachtige Lexus stond met een glazen dak waarmee wij naar het hotel gebracht werden. Natuurlijk super als je door een stad rijdt met talloze wolkenkrabbers.
Bij het hotel was ook wat verwarring dat we nu pas aankwamen en er moest een manager bijkomen maar uiteindelijk alles afgewerkt en naar boven. We zijn niet meer naar bed gegaan maar een douche genomen en een metrokaart gekocht en op stap.

De eerste stop was de Dubai Mall en als je van shoppen houdt dan hoef je niet verder te zoeken. 528 winkels met voor ieder wat wils. Veel mannen in witte jurken en veel vrouwen in zwarte boerka’s maar wat opvalt, is dat dat ook gelijk de dames zijn op Jimmy Choo of Manolo Blahniks en handtassen variërend van Cucci, Vuitton en Channel. En die winkels zitten er genoeg. Wat er ook genoeg zit zijn eetgelegenheden in de hogere prijsklasse en wat kan je daar lekker lunchen of gewoon een kopje koffie met een werkelijk heerlijk taartje. Mocht ik al iets afgevallen zijn in de drie weken India dan eet ik het er in deze zes dagen wel weer bij. Vanmiddag nog geluncht bij Fauchon en daar had ik drie mini burgers van Wagyu rund en Cees een visvariant op de klassieke Cesar salade. Heerlijk.

Vanmorgen zijn we naar het stand geweest. Het hotel zorgt voor vervoer naar een van de weinige publieke standen van Dubai. Zoals alles hier is dit ook een opgespoten stuk strand en die loopt keurig over in de zee die overigens warm en heel zout is. Het nadeel is dat je niet echt afkoelt en het voordeel dat je in alle standen kan blijven drijven en dat is best leuk voor iemand als ik die, zodra ik stop met zwemmen, zink als een baksteen. Natuurlijk worden er strandbedden, parasols en handdoeken verhuurd en voor je het weet lig je heerlijk te verbranden. De tijd van het vervoer is heen om negen uur en terug om twaalf en geloof me, dat is lang zat. Morgenochtend gaan we weer.

• 25 Juni 2013 - 07:28

Suzanne:

Wooooow vrolijke tekkers, dit klinkt als
    een hele gave toevoeging aan jullie reis!
    Lekker genieten nog want hier regent t, kunnen jullie niet wat zon meenemen?
    Na Annikas reis weer een keer fotoavondje doen?

• 25 Juni 2013 - 07:50

Tanja:

Schitterend, wat een contrasten. Als je straks nog maar wel kunt wennen!

• 25 Juni 2013 - 09:52

Deborah:

Sla je slag in die mall.......!!!!

• 25 Juni 2013 - 10:17

René:

Is echt een oase in de woestijn dat Dubai hè !
    Groetjes

• 25 Juni 2013 - 10:54

Annika:

Wat een mooie combie met India! Ng even een weekje lekker genieten van de luxe!! Veel plezier in Dubai!

• 25 Juni 2013 - 14:56

Hanneke&ton:

Geniet van het luxe leventje nu kan het,straks weer naar het gestreste leventje in nederland ton en hanneke