Heel veel water - Reisverslag uit Kovalam, India van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Heel veel water - Reisverslag uit Kovalam, India van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Heel veel water

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

18 Juni 2013 | India, Kovalam

Maandag 17 juni 2013

We wekker loopt pas om 08:15 af en we kunnen het heerlijk rustig aan doen. We worden pas om 10:30 opgehaald door Sunil om ons naar de “house boat” te brengen in Allepey. House boat is een soort platte schuit met een rieten overkapping dat dus het huis voorstelt. Deze variëren van eenvoudig tot luxe en ze zijn ooit ontstaan om vracht te vervoeren uit de backwaters van Kerala naar de steden. Wij hebben zo een boot voor onszelf en zullen daar ook de nacht op doorbrengen. Het is nog een hele tour om er te komen omdat de hevige regenval de kade min of meer onder heeft laten lopen met het gevolg dat we op onze blote voeten door het water naar de boot moesten.

Deze tijd van het jaar brengt met zich mee dat het redelijk rustig is op het water maar er toch wel verschillende boten varen dus ik kan me alleen maar voorstellen hoe het in het hoogseizoen zal zijn. Behoorlijk vol denk ik zo. We varen in een sukkelgangetje over het water en hebben onderweg nog een paar fikse buien maar als we uiteindelijk rond 19:00 aanleggen is het al even droog en liggen we op een God verlaten stuk rivier met alleen het klotsen van het water, geluiden van de vogels en het zoemen van de muggen.

Denk dat we helemaal lek zijn morgenochtend maar maakt niet uit. We delen de boot met twee schippers en één kok die rond 14:00 al een heerlijke maaltijd voor ons had bereid en nu ook druk in de weer is voor het avondeten. Verder is er helemaal niets. Geen tv geen stroom, dus geen internet en dagelijks verslag waardoor we noodgedwongen een vroege nacht hebben. Maakt mij niets uit, slaap toch wel.

Dinsdag 18 juni 2013

Slaap dus niet! Ik heb nog nooit zo een slechte bedden gehad als op deze boot. Nu verwacht ik natuurlijk niet gelijk boxspring op zo een schuit maar de bedden hadden ze eigenlijk niet neer hoeven zetten. We hadden beter geslapen op de grond denk ik. Val uiteindelijk toch in slaap en als ik wakker wordt varen we alweer en is de kok druk met het ontbijt. We zullen rond 09:00 weer aanleggen en verder gaan met de auto maar daar wacht ons nog een verrassing. Was het op de heenweg naar de boot al nat en moesten we door het water lopen op enkelhoogte, inmiddels was ook daar het water gestegen en om bij de weg te komen moesten we een meter of vijftig op dijbeen diepte door het water. We hadden geen keus en achter ons aan liepen twee mannetjes met onze koffer op hun hoofden terwijl wij gewezen werden hoe we moesten lopen door een stel mannen die in de bushalte aan de weg stonden. Achteraf kan je erom lachen zullen we maar zeggen.

We worden naar Kovallum gebracht en verblijven daar in het “Uday Samudra beach resort” en zullen daar blijven tot zondag 23 juni dus ik hoop dat het weer nog een beetje mee zit anders hebben we het wel heel rustig. Nu is het in ieder geval veel regen en wind en de zee is behoorlijk ruw (zie foto). Morgen worden we om 09:00 opgehaald voor de toer van die dag. Waar die naartoe gaat zal ik morgen weer laten weten.

• 18 Juni 2013 - 14:56

Deborah:

En als het weer niet mee werkt dan heb je tot zondag
    tijd voor de pikante activiteiten......!! Cees ook weer blij!!
    Het is weer een hele ervaring rijker op zo'n boot.
    Volgens mij liggen jullie ook met de regelmaat in deuk
    van het lachen.....achteraf dan....!!
    Hier is het nu ook snikheet 30° en lekker benauwd!!
    XXX

• 18 Juni 2013 - 14:58

Annika:

Jammer van het weer, maar het klinkt toch wel allemaal heel mooi! geniet van je strand dagen.. haha.
    Gr Annika

• 18 Juni 2013 - 15:28

Ton En Hanneke:

Gelukkig voor cees voelde hij grond onder zijn voeten geniet van de rust dat hebben jullie ook nodig blijf jullie volgen xxxxx

• 18 Juni 2013 - 19:02

René:

Ben alweer benieuwd naar morgen :-)
    Groetjes

• 18 Juni 2013 - 20:19

Tanja:

Ik vind je verslag elke dag weer heel spannend. Cees en jij hebben onvergetelijke dagen.