Heerlijk gegeten - Reisverslag uit Kochi, India van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Heerlijk gegeten - Reisverslag uit Kochi, India van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Heerlijk gegeten

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

16 Juni 2013 | India, Kochi

Zondag 16 juni 2013

We staan lekker op tijd op en hoewel het droog is blijkt dat maar van korte duur. Na het ontbijt uitgecheckt en verder gegaan. De rit duurt inderdaad ongeveer 4 uur en we zijn dan ook pas rond een uur of één in Kochi. Onderweg stapt er nog een mannetje van de reisorganisatie in die mee rijd naar het hotel om ons te vertellen hoe laat we opgehaald worden voor de middagtoer en hij helpt ons inchecken. Dat hadden we zelf ook wel gekund maar vooruit, hij is er voor.

Een groot gedeelte van de rit naar de kust ging door de bergen en dat gaf prachtige vergezichten. Juist omdat het zo regende of geregend had (bij elke bocht was het weer anders) liepen er allerlei waterstromen van de bergen af die zich op sommige plaatsen samenvoegde tot één grote waterval. Ook waren er verschillende theeplantages op de bergen dus dat zorgt voor mooie plaatjes en schakeringen groen op de bergvlaktes.

Nadat we ingecheckt waren in het “Casino hotel” in Kochi, dat aan de westkust ligt en uitkijkt over de Arabische zee, zouden we om 14:30 weer opgehaald worden voor de bezienswaardigheden. Rond die tijd stond keurig in de hal klaar Marcus, onze gids voor de dag, met natuurlijk Sunil. In eerste instantie dacht ik hmm, beetje een “gladde” maar dat was niet terecht omdat het een heel aardig man bleek die perfect Engels sprak en zijn uiterste best deed om ons zoveel mogelijk te laten zien ook als dat niet in het programma zat. De synagoge en een protestantse kerk en een katholieke kerk stonden op het programma maar daarna zijn we nog ongeveer het hele dorpje rond geweest. Helaas ging het hier ook weer regenen en dan valt er toch in een hele korte tijd heel veel water uit de lucht zodat je gelijk in grote plassen water stapt. Toch nog even droog geworden en rond 18:30 hebben we de toer beëindigd en afscheid genomen van Marcus.

In het hotel aangekomen lekker natte kleren uit en een warme douche. Inmiddels hadden we ook gereserveerd voor het visrestaurant van het hotel om te gaan eten. Dat restaurant is hier “wereldberoemd” werd ons verteld en we kunnen dat beamen. We hebben heerlijk gegeten. Garnalen cocktail vooraf, Red snapper van de schaal op vier verschillende manieren bereid, een flesje Chantilly Chardonnay. Fantastisch. Dan ben je de regen snel vergeten.

@ Tanja,
Internet en WiFi is in de meeste (goede) hotels hier wel voorhanden op de kamer. meestal ook als service artikel. in de goedkopere hotels is het tegen betaling en/of alleen beschikbaar in, bij voorbeeld, de lobby

• 16 Juni 2013 - 20:33

John Brehm:

Leuke stukjes,blijf ons op de hoogte houden. Gr. John en Priscilla.

• 17 Juni 2013 - 07:19

René:

Volg 't nog steed hoor.
    Groetjes

• 17 Juni 2013 - 13:45

Brigitte Smolders:

hoi cees en andre

wat hebben jullie een prachtige fotos gemaakt ben jaloers.lees iedere dag jullie stukjes zo blijf ik op de hoogte van jullie reis.

groetjes brigitte