We zijn onderweg - Reisverslag uit Hospet, India van Andre & Cees - WaarBenJij.nu We zijn onderweg - Reisverslag uit Hospet, India van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

We zijn onderweg

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

03 Juni 2013 | India, Hospet

Zondag 2 juni 2013

Het begint goed, nog geen twee dagen onderweg en we zijn kapot. Is een beetje onze eigen schuld. We begonnen onze reis toen we thuis wegreden op zaterdag rond 10:00 op weg naar Düsseldorf internationale airport. We kwamen keurig op tijd aan en de auto werd voor de vertrekhal overgenomen door het parkeerbedrijf.

Het was de eerste keer dat wij vanaf Düsseldorf vertrokken en de eerste keer dat we met Emirates zouden vliegen maar ik kan nu al zeggen dat beide ons goed zijn bevallen. Het toestel was relatief ruim en niet vol dus 3 stoelen tot onze beschikking. Het entertainmentsysteem aan boord was prachtig. Redelijk groot scherm en de mogelijkheid om via USB je eigen telefoon erop aan te sluiten. Het eten was echt lekker en het wijntje dat ze schonken prima. So far so good zou je zeggen en dat is ook zo.

Het probleem zit meer in de tijd. Na vertrek kwamen we om 00:15 aan in Dubai, daar was het wachten tot 04:30 voor de vlucht naar Bangalore waar we rond 09:00 aankwamen. Met het wachten op onze bagage en de transfer kwamen we om 11:00 aan in het hotel en om 13:30 stond de stadstoer gepland dus slapen zat er niet in dus douchen, vlugge lunch en verder.

Voor de stadstoer stond keurig op tijd de gids klaar met chauffeur die ons door Bangalore zouden voeren langs de meest interessante bezienswaardigheden van de stad.
Rond 17:00 klaar en ons af laten zetten in een grote winkelstraat die niet te ver van ons hotel af was (dachten we). Daar wat rond gelopen en wat gedronken en na ongeveer 2 uur toch ons hotel teruggevonden gelukkig.
Bangalore is de 4e grote stad van India en telt maar liefst 9 miljoen inwoners dus best druk. Terug gekomen in het hotel eindelijk tijd voor een dutje. 1 uur geslapen en toen opfrissen en wat gaan eten in het hotel. Nu is het 23:30 en al met al dus 34 uur op de been. Daar komt bij dat ik toch nog behoorlijk last heb van de kanaalbehandeling aan mijn hoektand die ik vrijdag nog moest laten doen omdat ik een ontsteking kreeg net voor vertrek en er is behoorlijk tekeer gegaan in mijn mond door 3 verschillende tandartsen met het gevolg dat het voelt als een gekneusde kaak wat er ook niet aan helpt om jezelf fris en monter te voelen. De pijn aan de tand is gelukkig wel over dus dat is de positieve kant.

Nu lekker naar bed, morgen loopt om 06:15 de wekker af voor ontbijt en vertrek om 07:30 naar Hospet, een reis van 325 kilometer die in India zo een 7 uur in beslag zal nemen. De gids vertelde dat er al een uur nodig was om de stad uit te komen in de ochtendspits dus dan heb je wel een beeld denk ik.

maandag 3 juni 2013

Vanmorgen om 06:15 loopt de wekker af en we maken ons klaar om te vertrekken. Ik weet niet hoe we het doen maar zodra wij een hotelkamer binnen lopen presteren we het om het er binnen 5 minuten uit te laten zien of er een bom ontploft is. Daar staat tegenover dat we het ook in 5 minuten weer leeg hebben. Na het ontbijt uitgecheckt en wachten op Shi, de chauffeur. Die was zowaar te laat, het verkeer was druk zei hij met een blik van “dat is anders nooit zo”?!

De rit naar Hospet zou 7 uur duren maar het leek of Shi zijn persoonlijk record wilde verbeteren en hield er flink de vaart in wat regelmatig voor spannende situaties zorgde. Alles maakt gebruik van de snelweg van grote vrachtwagens tot ossenkarren en alles haalt in of het kan of niet maakt niet uit. Van een tweebaansweg maken ze moeiteloos een vierbaans. Geen probleem. Vooral het vrachtverkeer is ruim vertegenwoordigd en er moet dus vaak ingehaald worden. We zijn onderweg tweemaal gestopt. Een keer bij een tempel genaamd “Sri Bramha Roopee Gayathridevi Mandira” (hoef je niet te onthouden hoor ;-) en voor de lunch in een hotel langs de weg dat eruit zag alsof ze al een behoorlijk tijdje geleden hun laatste gast hadden uitgezwaaid.
Maar goed, kopje thee en een tosti kun je overal eten. Uiteindelijk komen we om 15:00, heel aan in Hospet. Een klein stadje waar één behoorlijk hotel staat en gelukkig verblijven we daar ook. Hier zullen we twee nachten blijven en morgen staat een bezoek aan Hampi, een enorm tempelcomplex in Zuid-India op het programma. Hoop dat het droog is omdat de moesson inmiddels aangebroken is. Tot nu toe valt het mee maar iedereen weet waarschijnlijk hoe die buien zijn in deze tijd van het jaar.

• 03 Juni 2013 - 15:55

Ton En Hanneke:

jullie gaan weer grandioos veel zien,lekker druk programma(had eigenlijk niet anders verwacht)
    neem ook op tijd wat gas terug even bij komen xxxx

• 03 Juni 2013 - 15:56

Claudia:

Dag Oompjes,

Mooi verslag. Zijn jullie wel een beetje zuinig op jezelf.
    Geniet van de vakantie en ik volg jullie verslagen.

Dikke kussss Claudia en familie

• 03 Juni 2013 - 17:07

Anne:

Hoi Cees en André, lekker genieten van jullie mooie reis. Leuk zo'n reisverslag op internet.
    We gaan jullie volgen, zolang jullie blijven schrijven. Maar vooral blijven kijken naar alle mooie dingen om jullie heen.

• 03 Juni 2013 - 19:03

Tanja:

Begin van de reis ziet er al goed uit. Veel plezier nog

• 03 Juni 2013 - 22:57

René:

Jullie hebben 't er weer druk mee merk ik.
    Ik ga weer alles volgen.

• 04 Juni 2013 - 15:54

Deborah:

Ik word er al moe van als ik het lees..... Hihi !!
    Benieuwd naar de foto's van de tempel hoor!!
    Enne Cees, zo weinig tijd voor de "pikante"
    bezichtigingen he??? :-*

• 04 Juni 2013 - 19:40

Brigitte:

Veel plezier op jullie rondreis geniet ervan van al dat moois wat je ziet