Safari? Het lijkt Afrika wel - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Safari? Het lijkt Afrika wel - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Safari? Het lijkt Afrika wel

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

09 Mei 2015 | Sri Lanka, Tissamaharama

Vrijdag 08 Mei 2015

Na het ontbijt met zijn tweetjes is het tijd om de reis voort te zetten. Ik had me al geestelijk voorbereid op de klim terug naar boven maar dat bleek niet te hoeven. Ze hadden een kabelbaan??? We liepen ernaar toe en het bakje aan een kabel had ik wel gezien maar dacht dat het voor transport van materialen was. Kunnen wij hierin? Is het veilig? Als er in Nederland gevraagd zou worden om in zo een bakje 40 meter boven een rivier te gaan hangen zouden we het nog niet doen al kregen we geld bij maar op vakantie ben je toch wat losser en voor we het wisten hingen we dus boven de rivier. We zaten met zijn drieën in het bakje (houd die dat wel) en het was best eng maar alles is goed gegaan en op het plateau aangekomen werden we met een Jeep verder omhoog gebracht. Mr Dean had te kennen gegeven dat hij met zijn oude, maar goed onderhouden Toyota niet nog eens naar beneden durfde en dat was in mijn ogen terecht.

We reizen door naar Tissamaharame. Hier zullen we een nacht verblijven in een goed hotel waar we rond 12:00 aankomen. Lekker tijd om even een lekkere douche te nemen, aan het zwembad te liggen en te lunchen. Om 14:30 zullen we opgehaald worden voor een safari Yale national park. Hier zitten best nog wat wilde dieren zover dat mogelijk is omdat in de omgeving van het park het aanbod voor safari enorm is. Echt overal zie je de zes persoons-Jeeps staan waarmee je het park in kunt. Wij hebben natuurlijk zo een Jeep voor ons alleen en krijgen een Ranger mee en het is ongelofelijk hoe hij dieren spot die wij nog niet zien al zouden we erop staan. Hoewel we wel wat andere Jeeps tegenkomen onderweg is het toch opvallend rustig. Iedereen tipt elkaar als er iets te zien is en dat maakt dat we aankomen bij een rots waar een luipaard ligt te slapen en er al zeven Jeeps staan maar dat interesseerde het beest niet dus ons ook niet. Heb wel een paar mooie foto’s kunnen maken. Olifanten waren zo goed als gegarandeerd dus die hebben we ook gezien. Ook krokodillen die even tevoren een jonge waterbuffel buit hadden gemaakt was indrukwekkend om te zien. Daarbij was het landschap echt schitterend.

Hierna worden we afgezet bij het hotel en zit deze dag mooie dag er weer bijna op. We zitten inmiddels aan de oost/zuid kust en hier zijn de gevolgen van de Tsunami van 2004 nog duidelijk te zien. Hoewel er in Nederland ontzettend veel aandacht is besteed aan Thailand / Phuket is Sri Lanka ook een van de landen die enorm hard getroffen zijn en waren er 45000 doden te betreuren.
Zo goed als alle hotels, resorts en dorpen aan de kustlijn aan deze kant van het eiland is dus of nieuw of gerenoveerd in de jaren erna.

Later
C & A
XX

• 09 Mei 2015 - 19:18

Helma:

Echt weer super foto's en een mooie reis. Enjoy

• 09 Mei 2015 - 19:33

Etienne:

Ik zie op de foto alleen maar beesten, waar zijn jullie??

Maar in ieder geval prachtige foto"s (al of niet zelf gemaakt!!!!)

Wij waren niet zo enthousiast over het park, maar dat komt misschien ook dat we de pech hadden niet veel

beesten te zien. (bang voor ons??)

Veel plezier op jullie verdere reis

Marlie en Etienne

• 10 Mei 2015 - 10:30

Ton En Hanneke:

Wat apart om deze dieren in hun eigen habithat te mogen zien schitterend
    jullie hebben straks genoeg te vertellen en te laten zien xxxxxxx

• 11 Mei 2015 - 09:19

Miëtka :

Wat een super mooi foto van dat luipaard!
    Geniet nog lekker samen, dikke kus van ons