Jungle - Reisverslag uit Hali-Ela, Sri Lanka van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Jungle - Reisverslag uit Hali-Ela, Sri Lanka van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Jungle

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

08 Mei 2015 | Sri Lanka, Hali-Ela

Donderdag 07 Mei 2015

Onze reis zet zich deze morgen voort richting Ella. Hier zullen we een nacht in een lodge in de jungle verblijven en hoewel ik sceptisch ben over wat we aan zullen treffen pakken we de avond ervoor de hoognodige dingen in een rugzak omdat de koffers niet mee kunnen. De tocht erheen zal zo een drie uur in beslag nemen en onderweg zullen we nog stoppen bij een viewpoint en een waterval. Beide stops zijn niet bijster interessant omdat bij het viewpoint teveel mist in de bergen hangt en bij de waterval er te weinig water is om het echt spectaculair te laten zijn. We zitten tenslotte voor het regenseizoen en dat betekent dus in dit geval niet genoeg water.

We rijden steeds hoger de bergen in en op een gegeven moment nemen we een pad dat eigenlijk niet geschikt is voor de oude maar goed onderhouden Toyota van Mr Dean. Het loopt langs de steile bergwand en kronkelt zich een kilometer of vier naar beneden. Dan komen we op een plek waar we worden opgewacht door twee mannen die ons lopend zullen begeleiden de laatste kilometer, over een onmogelijk padje en een hangbrug, naar de accommodatie. Daar aangekomen ben ik blij verrast. Het is geen grootscheeps project maar inderdaad een paar lodges in de jungle die langs de rivier staan. Onze lodge is van hout en de inrichting is eenvoudig maar de klamboe om het bed geeft het geheel iets romantisch. Tel daarbij op dat ik vanaf het terrasje zo de rivier in kan stappen maakt het voor mij compleet. Natuurlijk hadden we bij “het hoognodige” geen zwembroek gedaan dus dan maar in mijn blootje de rivier in. Er is toch verder helemaal niemand.
Voorzichtigheid is wel geboden omdat de rivier snel stroomt en er grote keien in de loop liggen die het geheel wat op een soort waterstroom doet lijken dus uitkijken dat ik niet val.

Later als we de omgeving nog wat verkennen ben ik wat minder voorzichtig en stoot ik mijn grote teen open aan een steen die in de weg ligt. Het bloed als een rund en in no time is mijn slipper doorweekt met bloed. Ik ga naar de rivier om het af te spoelen en kom daar drie mannen tegen die gelijk EHBO toepassen. Een van de mannen kijkt eerst hoe erg het is en trekt snel en pijnlijk het loshangend stukje vel eraf met het vervolg dat het nog harder gaat bloeden. Inmiddels zijn de spullen uit de verbanddoos gearriveerd en verbind hij mijn teen professioneel. Zo erg is het allemaal niet. Ben geen mietje :-)

Om 19:30 zou het eten geserveerd worden. Een vegetarische maaltijd. Er was een tafeltje gedekt op een grote ronde in de open lucht en aan de rand van die ronde stonden fakkels. In het midden werd een soort kampvuur gemaakt wat me enorm het expeditie Robinson gevoel gaf maar het had allemaal wel wat. Nu lig ik onder de klamboe dit verhaal te schrijven terwijl Cees naast me ligt te snurken maar dat overstemt niet het geluid van de insecten en de stromende rivier wat het heel apart maakt.

Later
C & A
XX

  • 08 Mei 2015 - 19:00

    Tanja:

    Prachtig daar, maar als ik je beschrijving lees van de tocht daar toe, ik was er nooit gekomen. Hahahah ben hardstikke bang. Veel plezier nog.xx

  • 08 Mei 2015 - 21:10

    Ton En Hanneke:

    Prachtig lijkt net op zon bounty eiland
    andre wel goed je teen in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken in die hitte loop je daar kans op(hoef je echt geen mietje te zijn hoor)
    xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andre & Cees

Actief sinds 28 Mei 2009
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 65479

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 21 September 2017

Japan is een feit.

05 Mei 2016 - 26 Mei 2016

Marokko

25 April 2015 - 28 Mei 2015

Sri Lanka, Singapore en Bali

06 September 2014 - 14 September 2014

Weekje Barcelona

03 Mei 2014 - 17 Juni 2014

Eindelijk China, Tibet en meer

01 Juni 2013 - 28 Juni 2013

Zuid-India & Dubai

03 Juni 2012 - 23 Juni 2012

China & Tibet

19 Juni 2011 - 07 Juli 2011

Maleisie & Singapore 2011

06 Juni 2010 - 26 Juni 2010

Indonesie en Kuala Lumpur 2010

17 Januari 2010 - 22 Januari 2010

Istanbul

05 September 2009 - 07 September 2009

Bij David op de koffie

06 Juni 2009 - 29 Juni 2009

Noord India en Nepal

Landen bezocht: