Goodbye Hongkong, hello Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Goodbye Hongkong, hello Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Goodbye Hongkong, hello Bangkok

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

05 Juni 2014 | Thailand, Bangkok

Donderdag 6 juni 2014

De laatste dagen in Hong Kong zijn super verlopen. Als je wat langer in een stad bent blijkt dat je heel snel je weg gaat vinden en dat was hier ook het geval. Ik had al verteld dat Hong Kong eiland tegen Victoria peak is gebouwd en dat het vrij stijl omhoog gaat maar als je een beetje handig gebruikt maakt van de mid level escalators hoef jij eigenlijk alleen maar naar beneden te lopen en dat is een hel stuk minder vermoeiend dan omhoog.

Eten hebben we dinsdag bij een echte Chinees gedaan met Peking eend en zoals ik al had verwacht, wel lekker maar wat droog. Maar wel super vers geroosterd en aan tafel gefileerd. Daarbij nog wat dumplings (zie Facebook) en een lekker wijntje en voor ons is de avond al geslaagd. Woensdag bij een Spanjaard gegeten en daar een heerlijk plateau zoals ze die ook bij de Burgerij serveren en nog wat andere lekkere dingen dus ook die avond super geslaagd.

Woensdag overdag naar Lantau eiland geweest waar de grootste zittende Boeddha “staat” en waar je met een kabelbaan naartoe kan. Je kan kiezen voor een karretje met een glazen bodem wat we natuurlijk doen. Het laatste stuk is echter met de trap en is weer 300 treden, hadden ze hier ook niet effe een roltrapje kunnen leggen?? Op dit eiland ligt trouwens ook het nieuwe vliegveld van Hong Kong waar je vanaf hoogte een heel goed zicht op hebt. Het weer werkte goed mee dus weer licht verbrand.

We hadden niet het gevoel dat we klaar waren in Hong Kong maar we moeten verder en wie weet komen we hier nog eens terug. De vlucht (onze 6e vlucht) met Air Asia vertrekt donderdagmorgen iets te laat naar Bangkok maar dat is niet zo erg. Hier aangekomen zijn we wat lost omdat we normaal in het oosten van de stad zitten maar nu zitten we in het westen en herkennen we niet veel. Dat veranderd als we in Patpong zijn, het uitgaanscentrum van Bangkok. Daar komt het allemaal weer bekend voor. Het hotel waar we zitten (Siam@Siam) is geweldig. Een designhotel dat ingericht is met veel beton, stalen balken, verweerd hout en design meubels. Helemaal mijn smaakt en een hele ruime kamer. Ook lekker als je een paar dagen blijft.

C & A xx

• 05 Juni 2014 - 20:21

Suzanne:

Poehpoeh wat gaat t toch snel allemaal, zijn jullie nu alweer in Bangkok!
    Voor mijn gevoel waren jullie net pas in hongkong.
    Gaan jullie ook fietsen?

• 05 Juni 2014 - 22:20

Tanja:

Gondel met glazen bodem, als ik naar de foto kijk, krijg ik al hoogtevrees. Hahaha
    Wel apart.

• 06 Juni 2014 - 09:57

Anita:

Hallo jongens, wat een geweldige foto's weer. Tja, het grootste deel zit van jullie reis zit er dus al weer op. Nou nog ff lekker aan de gang in Bangkok en een beetje bijkomen hè. Dat hebben jullie wel verdiend. Wat een geklauter allemaal zeg. Waarschijnlijk niet veel aangekomen? ( tot nu toe.) Nog veel plezier!!!!X