My kind of town - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Andre & Cees - WaarBenJij.nu My kind of town - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

My kind of town

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

03 Juni 2014 | Hong Kong, Hong Kong

dinsdag 3 juni 2014

We zijn inmiddels 3 dagen in Hong Kong en ik weet niet waar ik moet beginnen. We hebben het zo naar ons zin en het is zo een geweldige stad. Je hebt hier echt alles wat je wilt. Wel een klein nadeeltje, het is nogal prijzig maar dat wisten we van tevoren. Ik denk wel dat het goed is dat we maar 5 dagen blijven. Gisteren gegeten bij een restaurant met een heerlijk flesje Savignon blanc erbij. Ik had een tournedos van Wagyu rund, je weet wel dat rund dat gemasseerd wordt en meer klassieke muziek heeft gehoord dan Andre Rieu. Werkelijk heerlijk. Cees zij dat van dit stukje vlees een Indiaans gezin 1,5 maand kan leven maar dat lijkt me wat overdreven. Het was maar 2 ons ;-)

buiten alle geweldige restaurantjes en barretjes in, met name de wijken Soho en Lan Kwai Fong, is er ook voor het vertier overdag genoeg te doen. Hong Kong is in omvang natuurlijk niet zo groot (100 km2) maar een kleine week volmaken is geen probleem. Gisteren zijn we bv naar een drakenboat race geweest. Mocht je je echt vervelen en je vind het leuk kan je altijd nog een dagje Disneyland Hong Kong doen.

Het leek misschien uit het vorige verslag dat we China niet leuk hebben gevonden omdat ik misschien wat negatief was over de omgangsvormen maar dat is absoluut niet het geval. Het was meer een reflectie van wat we gezien en meegemaakt hebben. China was geweldig en in 4 weken hebben we heel veel gezien van wat een land te bieden heeft. Het is zeker een aanrader maar je weet wat je kan verwachten en laten we eerlijk zijn, een beetje beschaving vindt iedereen toch fijn. Ook dat is er in Hong Kong.

We vertrekken hier donderdag naar Bangkok en ook dat is weer een hoogtepunt hoewel het, na alle keren dat we in Bangkok geweest zijn, misschien wel een beetje voelt als thuiskomen. We hebben er zin in.

C & A xx

• 03 Juni 2014 - 18:44

Anita:

Hoi C & A, tof dat jullie het zo naar je zin hebben! Ik hoop dat jullie niet teveel hinder van het gedoe in Bangkok gaan ondervinden want dat zou jammer zijn. Maar goed, het is niet anders zullen we maar zeggen.
    Groetjes en tot de volgende keer maar weer!X

• 03 Juni 2014 - 23:08

Tanja:

Heren, de verslagen lezend wordt het denk ik wel even wennen in ons landje.
    Fijn dat jullie prachtige reis zo fijn verloopt.
    Nog veel plezier de komende weken. Gr.