Eiland hoppen - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Eiland hoppen - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Eiland hoppen

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

30 Juni 2011 | Maleisië, Pangkor

Vandaag keurig om 09:00 vertrokken van het ene eiland (Penang) naar het andere (Pangkor). Na een ritje van 3 uur, met dezelfde chauffeur die ons naar en van de Cameron Highlands heeft gereden, komen we om 12:00 aan bij de stijger vanwaar om 13:45 de boot naar Pangkor. De chauffeur wees ons nog verschillende tentjes om te lunchen en we besloten Jook Bistro te nemen. Een goede keus voor de kwaliteit van het eten maar een slechte vanwege de tijd die het kosten om een maaltijd te bereiden. Ik bestelde een baguette tonijn en Cees een saté. Mijn eten was er redelijk snel maar dat van Cees liet nogal op zich wachten en met elke minuut die het eten langer wegbleef zag ik de hysterie in zijn ogen toenemen omdat we dan misschien de boot zouden missen. Dat begon al om 12:35, dus nog bijna een heel uur voordat de boot zou vertrekken van de stijger, letterlijk om de hoek. Afijn om een lang verhaal kort te maken, om 13:04 kwam zijn eten eindelijk maar ik hoef de tijd tussen 12:35 en 13:04 waarschijnlijk niet tot in detail te beschrijven omdat iedereen die Cees kent wel weet hoe hij verder gereageerd heeft.

Bij aankomst in het Pangkor beach resort naar de kamer. Het is een mooi resort dat in een baai van het eiland is gebouwd en dat maakt dat het strand en de zee alleen toegankelijk is voor de gasten van het resort. Omdat we er niet aan moeten denken dat je hier een hele week zou moeten zitten zonder iets te doen hebben we gekeken wat hier de mogelijkheden zijn en het is het volgende geworden:

Morgenochtend 09:00 Jungle trekking
Morgenmiddag 16:00 Jongleercursus (niet naar vragen)
Overmorgenochtend 10:00 chauffeur voor een eiland tour

Voor de rest is het “lekker rustig”
Verder hebben we vandaag zowaar een uurtje aan het zwembad gezeten maar het water is zo warm daar hoef je alleen nog maar een theezakje in te gooien en je kan het leeg drinken. (Ja Deborah, verse thee) Toen was het inmiddels 17:30 dus nar de kamer, rusten, douchen en naar het restaurant en op 6 meter van de zee een heerlijk diner op. Met natuurlijk een heerlijk flesje Italiaanse Pino gris en dan is het vakantiegevoel weer helemaal terug. Wat hebben we het weer goed hé.

Weet niet of er de komende twee dagen veel te schrijven is maar dat horen jullie dan wel maar jullie reacties blijven welkom. Erg leuk om te lezen.

Later

C & A

• 30 Juni 2011 - 17:40

Jolanda:

nou nou wat een reis zeg en ja wij worden weer moe alleen van het lezen al ha ha maar wel gaaf hoor ! Leuke foto''s hoor vooral die ene van Cees waar hij laat zien waar de ijssalon is !! Barry lag dubbel.Alles gaat goed hier dan weten jullie wat .Er is nog geen uitslag bekent dat word half juli en dan ben je er weer.Ik verheug me op ons etentje om al je verhalen te horen . Nog een te gekke week toegewenst lekker genieten ! groetjes van de Houtjes ook van Bob uit Turkye

• 01 Juli 2011 - 04:29

Hanneke:

hoi jongens
    deze foto;s kunnen zo in enn brochure schitterend ,wat een uitzicht.
    geniet maar fijn .
    over die cursus hoor ik nog wel

• 01 Juli 2011 - 06:09

René:

Hoi, mooie fotos !
    Voooral van die stijger.
    En is 1 van die 2 vogels toevallig een rijger ?
    Have fun !

Greetz.