En de reis gaat verder - Reisverslag uit Jaipur, India van Andre & Cees - WaarBenJij.nu En de reis gaat verder - Reisverslag uit Jaipur, India van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

En de reis gaat verder

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

10 Juni 2009 | India, Jaipur

Hallo Mensen,
Hier weer een bericht uit India. Bedankt voor alle reacties. Leuk om te lezen. Jammer dat het weer bij jullie niet zo goed is (ja, ja)
Ik was gebleven in Bikaner. Daar hebben we s'middags nog het Rode fort bezocht, en dat was weer echt prachtig. Daarna nog door naar een kamelen farm. Dit had voor ons niet echt gehoeven maar het zat er bij en we blijven Nederlanders toch? Toen heeft de gids ons nog naar een schilder gebracht die in het World Guines book of records staat voor het kleinste schilderij ooit. Knap om te zien en natuurlijk ons weer over laten halen om iets te kopen. Dat doe je natuurlijk zelf maar als je daar een hele demonstratie krijgt voel je je toch verplicht (Wie is de eerst jarige?). De volgende dag weer om 06:00 op omdat Ashok (chauffeur) ons om 08:00 zou ophalen voor de rit naar Jadhpur, ongeveer 5 uur rijden. Onderweg nog gestopt bij de "rattentempel" Werkelijk duizende ratten overal waar je keek. Het stonk er verschikkelijk maar dat kan je je wel voorstellen. Onderweg verder maar Jadhpur moesten we nog een ATM zien te vinden. Toen we die gevonden hadden moest ik in de rij tussen een stel mannen die deden wie er het hardst kon rochellen. Nou voor mij waren het allemaal winnaars maar ik werdt er redelijk misselijk van. Aangekomen in Jadhpur werden we naar ons hotel gebracht. Dit keer was het weer een paleis alleen nu waren de stallen omgebouwd tot hotel. Wat een verschil hé. (Viel mee hoor zag er erg goed uit) Ook daar hebben we weer een fort bezocht en het grappige is dat ik graag mensen fotografeer maar dan zo dat ze het niet in de gaten hebben anders is het genant. Nou hier is het even anders, mensen komen naar je toe om te vragen of je een foto van ze wil maken. Waarom? geen idee omdat ze er zef niets aan hebben. In het fort was een complete familie (oma, kinderen, kleinkinderen) die heel schuchter kwamen vragen of ik een foto van ze wilde maken. Ik heb beloofd ze op te sturen. Volgende dag weer om 06:00 op voor de reis naar Jaipur. Zo een 10 uur rijden. Daar zijn we nu aangekomen en zitten in het Royal Orchid hotel. Prima hotel. Nog even de staat op geweest en om 20:00 diner in het "rooftop restaurant" van het hotel. Prachtig uitzicht over de stad en een prima kaart. Daar zijn we inmiddels klaar en ik zou nog even gaan internetten om dit te schrijven (Cees vond dat ik dat verplicht was als zoveel mensen je volgen dus vooruit) Cees was echter behoorlijk moe, en dit zijn zijn eigen woorden, "Die ouwe muts gaat vast naar bed, doe ze de groeten maar" Dus bij deze.

Tot zover
Groetjes
C & A

• 10 Juni 2009 - 20:00

Miëtka En Marc:

Leuk hoor om zo te lezen wat jullie allemaal meemaken. Dat is altijd het lekkere van vakantie hé, dat uitslapen ;) Ach, jullie hebben in ieder geval lekkere lange dagen! Geniet er lekker van saampjes, kus van ons...

• 11 Juni 2009 - 00:10

René:

Hoi,

Jullie hebben 't er maar druk mee.
    En die warmte !!!
    Geef mij dan maar 't nederlandse weer, maar dan natuurlijk zonder de regen :-)
    Geinig zo'n up to date reisverslag, hoef ik tenminste de volgende keer weer niet zo'n heel boek te lezen (geintje).
    Geniet er van en groetjes (en doe die muts ook de groeten;-))