Laatste dag Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Laatste dag Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Laatste dag Beijing

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

07 Mei 2014 | China, Peking

Vanmorgen op tijd op, ruim de tijd genomen om te ontbijten en om 09:00 in de lobby waar Sharon alweer zat te wachten. Het is werkelijk prachtig weer en dat zou de rest van de dag zo blijven dus heb ik toch maar een korte broek en slippers aangedaan. Op zich niets bijzonders natuurlijk maar hier zie je dat nauwelijks dus je word toch wel aangekeken maar dat mag de pret niet drukken. Vandaag staan de Lama tempel en de Confusius tempel op het programma en dit zal ongeveer tot aan de middag in beslag nemen. Beide tempels zijn mooi en prachtig onderhouden. In de Lama tempel word overal wierook gebrand en dat is zo veel dat het je op sommige plaatsen de adem ontneemt. Het word gratis verstrekt dus dat zou een reden kunnen zijn dat er zoveel is.

Na deze tempels ons af laten zetten bij Solana street. Dit is een hele grote mall waar zo vroeg nog helemaal niets te doen was. Een broodje gegeten en koffie gedronken in een tentje waar helemaal geen Engels werd gesproken. De jongen die ons hielp bleef heel consequent Chinees tegen ons spreken en toen ik hem probeerde duidelijk te maken dat ik dit niet sprak herhaalde hij wat hij had gezegd. Nog steeds in het Chinees maar dan harder. Dus maar weer met handen en voeten.

Een taxi naar het hotel genomen en naar de mall hier om de hoek. 2 lange broeken gekocht bij Jack & Jones waar we werden geholpen door een heel nest giechelende tienermeisjes waarvan er 1 gelukkig wel 3 woorden Engels sprak. Verder gelopen en heel wat dingen opgepakt en op de onderkant gekeken ervanuit gaande dat er op zou staan ‘made here’ maar dat was niet het geval. Daarna weer naar het hotel, omgekleed en de straat op om te eten en dat is weer Japans geworden. We zijn gek op Shasimi dus dan zit je goed lijkt me. Als we volgend jaar naar Japan gaan eten we wel Chinees.

Morgen is de laatste dag in Beijing. Rond 13:00 worden we opgehaald door Sharon en de chauffeur voor onze laatste excursies en dan naar het station. Hoe dat allemaal gegaan is laat ik overmorgen weten. Er is geen Wi-Fi in de trein dus moet ik een dagje overslaan.
Trouwens het kan zijn dat ik nog langer over moet slaan omdat er nogal wat problemen zijn met internet en de restricties die China oplegt. nu kan ik weer wel op deze pagina komen maar meerdere keren vandaag werd ik gelijk door gelinkt naar een Chinese pagina dus dat word lastig.

• 07 Mei 2014 - 17:00

Anita:

Hallo C & A, wel typisch dat je daar zoveel Japans kunt eten of niet? Of wonen er veel Japanners in China? Ik heb geen idee. Maar sashimi is heerlijk en gezond. Ik wens jullie veel plezier met de treinreis en wacht het volgende verslag weer af. Waar gaat de reis eigenlijk heen?

• 07 Mei 2014 - 17:08

Claudia :

Nou oompjes het klinkt allemaal geweldig. Hoop dat jullie zo nog meer mooie plaatsen afgaan. Wij genieten van jullie prachtige verhalen en foto's. Geniet ervan!!!!
    Dikke kuss vanuit het regenachtige Nederland .
    Claudia

• 07 Mei 2014 - 20:30

Tanja:

Mooie foto's hebben jullie gemaakt. Met je verslag en foto's ben ik er bijna bij.
    Fijne reis verder en we zien wel wanneer je weer wifi hebt. Liefs

• 08 Mei 2014 - 09:46

Deborah:

Prachtig weer die foto's!! Hopelijk overleef ik het een dag of misschien wel langer geen verslag....????