Weer een mooie dag - Reisverslag uit Peking, China van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Weer een mooie dag - Reisverslag uit Peking, China van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Weer een mooie dag

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

06 Mei 2014 | China, Peking

dinsdag 6 mei 2014
Vandaag bijna verslapen omdat Cees de wekker per ongeluk uit had gezet in plaats van op snooze maar gelukkig toch nog op tijd klaar en in de lobby. Het weer vandaag is lekker en het programma interessant. Eerst naar Temple of heaven en daarna naar forbidden city. Dit was precies wat duizenden andere toeristen ook hadden gepland die dag dus de foto’s met verder geen mensen erop zijn dit keer niet gelukt.

Beide complexen zijn indrukwekkend en enorm. In feite alleen gebouwd voor de keizers die toen leefde en alleen maar om de hemel en goden te verheerlijken. Niet meer voor te stellen in deze tijd maar het heeft in ieder geval prachtige gebouwen opgeleverd. De verboden stad heet zo omdat dit gebied tot 1928 nooit toegankelijk is geweest voor de “gewone” Chinees. Je moest minstens een hoge functie bekleden wilde je erin mogen en aan de grote van het complex te zien waren mensen met deze hoge functie er zat in die tijd.

Na deze bezienswaardigheden wilde Sharon ons nog meenemen naar een zijdefabriek maar daar hebben we vriendelijk voor bedankt. Een fabriek waar mensen speciaal zitten om te laten zien hoe zijde gemaakt wordt en dan een hele grote winkel met verkopers die je niet met rust laten. Dat hebben we al in Maleisië gezien (speciaal voor jullie, Jokers;-))

Dus naar het hotel, heel even de ogen dicht, opgefrist en toen op weg naar Lotus street, het uitgaanscentrum in Beijing. Bij het hotel een taxi genomen en lekker rondgelopen, snuffelen in winkeltjes en uiteindelijk ergens wat gegeten. Gelukkig een restaurant met plaatjes op de kaart omdat het Engels, zelfs in een wereldstad als Beijing, erg tegenvalt. Nu hoeven we alleen maar te wijzen. We wijzen varkensvlees in zoetzure saus aan maar na veel moeite om het uit te leggen blijkt het dus geen vlees te zijn maar tofu. Dat hoeven we niet. Uiteindelijk toch nog een aantal dingen aangewezen die wel waren wat er op het plaatje stond en lekker gegeten. Er word wel gelijk bestek bij gedaan als ze ons zien maar we houden vol om met stokjes te eten en waarachtig, af en toe lukt het ook nog om een hapje binnen te krijgen. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.

Een taxi terug bleek niet mee te vallen, na een stuk of 5 taxi’s te hebben aangehouden die ons niet naar het hotel wilde brengen omdat ze het kaartje niet konden lezen terwijl het er in het Chinees opstond, bleek de 6the wel bereid ons weg te brengen. Nu lekker in de lobby met een wijntje en dit verhaal. Morgen hoeven we pas om 07:30 op. Lekker uitslapen. Er staat weer het een en ander op het programma maar daarover morgen meer.

Welterusten
C & A xx

• 06 Mei 2014 - 18:29

Ton En Hanneke:

hoi Jongens.
    leuke foto,s Cees had zijn ogen nog iets meer dicht moeten knijpen,dan was het helemaal echt geweest kei leuk.
    dit keer geen lege batterijen maar een onwillige wekker het is ook altijd iets mee jullie.
    geniets ze ,kijk weer uit naar het volgende verslag.
    groetjes xxx

• 06 Mei 2014 - 20:20

De Jokers:

Hahahahahahahahahahaha, zo is dat, dat kennen we nu wel :P
    Groetjes Annika en Suzanne

• 06 Mei 2014 - 21:09

Anita:

Cees, wat een geweldige outfit! Staat je beeldig. Vooral het hoofddeksel is erg chique. Ben benieuwd waarin je volgende keer verschijnt. Ik wacht vol spanning af. Nog veel plezier en voortaan op het goede knopje duwen hè. X

• 07 Mei 2014 - 13:31

Deborah:

Ik zeg alleen.......mooie foto!!! Enne hij is een beetje dom.....!!!
    XXX