Mister Guide en Sunil - Reisverslag uit Mahabalipuram, India van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Mister Guide en Sunil - Reisverslag uit Mahabalipuram, India van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Mister Guide en Sunil

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

08 Juni 2013 | India, Mahabalipuram

Zaterdag 8 juni 2013

Vandaag precies een week onderweg dus met nog bijna drie te gaan.

We kwamen keurig op tijd aan op het station van Chennai, het voormalige Madras, en als de trein nog maar net gestopt is wordt er al driftig op het raam getikt door een klein mannetje die een A4tje omhoog houd met onze namen erop. Hoe zou hij ons herkend hebben vraag je jezelf af ;-). Het is de representatieve van de organisatie en brengt ons , samen met chauffeur Sunil, naar het hotel waar we één nacht zullen verblijven. De keer is het “The pride hotel”. Een niet onaardig hotel waar we rond 23:00 arriveren.

Ik dacht dat we toch wel iets gewend waren inmiddels voor wat betreft drukke steden maar Chennai topt alles tot nu toe. Bij het station is het werkelijk een gekkenhuis en voordat we alleen maar de parkeerplaats af zijn is het inmiddels vijfenveertig minuten later. Daar komt bij dat zo een beetje de hele stad openligt voor de aanleg van de metro en dat maakt het compleet. Chaos alom.

De volgende dag zullen we om 09:15 weer opgehaald worden voor het vervolg van de reis die naar Mahabalipuram gaat maar niet voordat we eerst een stadstour zullen maken door Chennai voor de bezienswaardigheden en op weg naar Mahabalipuram we nog stoppen in de “Gouden stad van de duizend tempels” om daar het een en ander te zien. Daar zit ook een bezoek aan een zijde weverij bij maar die hebben we overgeslagen. Ongetwijfeld interessant en vakkundig maar daar zit natuurlijk een winkel aan vast en onszelf kennende gaan we dan niet naar buiten zonder de meest prachtig sari die er is (wat moet je met zo een ding??)

Sunil zal onze chauffeur zijn voor de rest van onze reis en er is vanmorgen ook een gids ingestapt die ons door de stadstoer leid en morgenochtend ook met ons mee gaat. Hij heeft twee keer zijn naam gezegd maar toen wisten we het nog niet dus omgedoopt tot “mister guide”. Hij is een oudere man die heel veel kennis van zaken heeft. Het duizelt ons bij het horen van alle jaartallen en namen maar dat hoort er bij.
Tussendoor nog even op de foto gegaan met een familie uit het noorden en beloofd de foto te mailen, een prettig gesprek gehad met een groep van acht jonge mannen die au passant door Mister Guide nog wat les kregen over het Hindoeïsme. Ze waren werkzaam in IT, booming business hier in Inda en Cees nog even de zegening gehaald en de rest van de dag rondgelopen met een grote rode vlek op zijn voorhoofd.

Daarna doorgereden naar onze eindbestemming van de dag, het “Hotel Ideal Beach resort” waar we rond 19:00 aankwamen. Nog lekker wat gegeten en met zijn tweeën aan het strand gezeten en nu het verslag aan het schijven. Morgen worden we pas om 09:30 opgehaald dus het wordt steeds later. Er komt nog wel een tijd dat we uit kunnen slapen.

Ik wil trouwens onze volgers nog bedanken voor de reacties. Erg leuk om te lezen. Heb nog wel wat vragen en antwoorden:

@ René, het is vanaf daar de rest van de dag droog gebleven maar wel de dreiging zoals je goed kan zien. Trouwens is die dag tot nu toe de enige bui die we hebben gehad dus we mogen niet mopperen.

@ Annika, wanneer vertrek jij en kunnen we je ook volgen?

@ Hanneke, het Maja de BIJ truitje ligt al BIJ de rommelmarktspullen

@ Rein, vochtig toiletpapier geeft veel troep, wordt ook zo langs de weg gegooid. Stinken valt mee of we wennen eraan, kan natuurlijk ook. :-)

@ Tanja, Ik heb nergens last van tot nu toe. Cees was al aan de diaree toen hij het bord “India” zag ;-)

@ Deborah, de Kama Sutra beelden op de tempels zijn zo een beetje de meest “pikante bezichtingen ” die je hier vindt.

• 08 Juni 2013 - 22:39

Brigitte:

Hoi cees en andre
    Lees dat jullie het erg naar jullie zin hebben daar lees met plezier jullie
    Reisverslag. Hoe lang blijven jullie nog weg,?.geniet nog van jullie mooie
    Reis in India

Gr brigitte

• 08 Juni 2013 - 22:45

Jean Voetman:

heb je vanaf het begin gevolgd,wat een prachtige reis weer.Mooie fotos en je staat er warempel ook verschillende keren samen op.Blijf je volgen,heb alles in een aparte map gezet.Nou nog heel veel plezier dat gaat vast lukken.Ik hoop dat ik later aale fotos weer mag zien.Groetjes Jean en David

• 08 Juni 2013 - 22:47

Marijke,frits Lauffer:

Wat een waanzinnig mooi reisverslag. Met leuke avonturen ,veel plezier geniet maar,liefs xxx marijke ,frits

• 09 Juni 2013 - 10:04

Suzanne:

Mochten jullie bij een volgende zijdeweverij toch in een winkel terecht komen...er zit een hele lieve meisjesbaby in mn buik ;-)
    Veel plezier nog!

• 09 Juni 2013 - 11:09

René:

Tis allemaal weer erg boeiend en ik volg jullie op de voet.
    Groetjes

• 09 Juni 2013 - 13:43

Annika:

Hey vrolijke trekkes!
    Ik ga begin augustus naar India,zin in! Ik weet nog niet of ik zo'n uitgebreid verslag ga bijhouden, kan niet zo leuk schrijven als jij :). Leuke verhalen een mooie foto's!
    Geniet ervan!

• 09 Juni 2013 - 16:31

Deborah:

Wat een gezellige boel zeg met mister Guide & Sunil.....!!
    En dan nog 8 mannen tegen het lijf lopen......!!!
    Ik had een dag pauze ingelast.....;-)
    Enne een mooi kamasutra beeldje is altijd welkom hoor!!