Laatste keer en dan terug - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Laatste keer en dan terug - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Laatste keer en dan terug

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

05 Juli 2011 | Singapore, Singapore

We rijden het station in van Singapore en ik maak een foto van de trein omdat ik dat bij vertrek niet had gedaan en gelijk heb ik twee politiemannen op mijn dak. Ik mag geen foto’s maken? Nu is het natuurlijk wel de grens tussen Maleisië en Singapore maar toch. Het blijkt dat dit niet de enige twee politiemannen zijn. Het wemelt ervan. De paspoorten worden minutieus gecheckt en er wordt gevraagd waar ik verblijf omdat ik bij adres in Singapore alleen maar “roundtrip” in had gevuld.
Buiten aangekomen staat de chauffeur ons al op te wachten en terwijl hij de auto haalt staan we te bekijken hoe twee politiemannen buiten, zichzelf enorm belangrijk staan te maken door tegen elke auto en taxi die in de buurt komt driftig te gebaren waar ze naartoe moeten terwijl je toch echt maar één kant op kunt. De chauffeur komt aangereden in een glanzende witte Mercedes en brengt ons naar het Concorde hotel aan Orchad road waar we de komende twee nachten zullen verblijven. Helaas is de kamer nog niet klaar en moeten we wachten tot 10:30 voordat we erin mogen (wat op zich wel normaal is) maar het is pas 07:30 dus dat valt wat tegen. Een Starbucks in de buurt opgezocht en een kop koffie met een croissant genuttigd, wat geld getrokken en terug naar het hotel.
Kamer was inmiddels klaar en we hebben de citytour verschoven naar morgen, kunnen we echt beide geen energie meer voor opbrengen. We zijn even naar bed gegaan tot 12:00 en toen begon het weer. We zijn Orchard road opgelopen en als je genoeg geld hebt kun je hier je hart ophalen. De ene shoppingmall is nog groter en luxer dan de andere. Wat ook opvalt is dat er enorm veel eettentjes zitten dus aan koffie met iets erbij geen gebrek.

Omdat we toch iets anders wilde zien van Singapore dan alleen maar winkels zijn we de andere kant opgelopen richting Little India, een wijk waar de Indiase gemeenschap leeft inclusief de klederdracht en tempels. Erg kleurrijk.
Na daar een paar uur rondgelopen te hebben zijn we teruggelopen naar het hotel wat nog best ver was. Daar lekker gedoucht en ook gegeten in het restaurant met het inmiddels gebruikelijke flesje wijn.

Het is inmiddels dinsdag en vandaag staat de citytour op het programma. Onze grootste nachtmerrie komt uit. Een touringcar met een bont gezelschap aan mensen. Een bejaard damesclubje waarvan er een slechtziend of blind is (wat ga je dan in Godsnaam op een sightseeingtour doen) een gezin met kinderen, twee andere nichten en nog van alles wat. We hadden 3 uur waarin we 5 dingen zouden bezoeken en de langste stop was 30 minuten. Dat was in de botanische tuin van 26 hectaren?? Little India stond ook op het programma en daar hebben we tegen de gids gezegd dat we hier uit de tour stapte en alleen verder zouden gaan.

We besloten naar de Singapore Zoo te gaan en dat bleek een goede keus. We hadden nog zoveel meer kunnen gaan doen waardoor we direct besloten dat als we nog eens deze kant op gaan om dan op zijn minst nog een stop-over te maken in Singapore. Het heeft toch wel indruk gemaakt. Het is de schoonste Aziatische stad ondanks zijn 5 miljoen inwoners en ik weet wel dat het een politiestaat is waar je ongeveer niets mag maar het werpt wel zijn vruchten af.
De Zoo was in ieder geval ook de mooiste die in tot nu toe gezien heb. Niet alleen zoals het aangelegd is maar ook de dierenverblijven zien er perfect en groot uit. Zeker de moeite waard. Rond 18:00 op weg naar het hotel en daar ook weer te eten. Ze hebben vandaag een seafood buffet en we besluiten dit te nemen. Ik heb me toegelegd op oesters, die ik steeds meer kan waarderen. Er zat ook een halve kreeft bij die niet tegenviel en een black pepper crab wat een verschrikkelijk gedoe is om open te krijgen maar dat kreeg je dan ook het bakje water voor.

Na dit alles ben ik nu het laatste verslag aan het schrijven omdat we morgen natuurlijk aan de terugreis moeten gaan beginnen. Erg jammer omdat we nog wel een week of 3 hadden kunnen vullen maar dan blijft er voor volgend jaar nog iets over. We zien wel een beetje op tegen de terugreis omdat die enorm lang gaat duren. Van hieraf eerst 6 uur in de bus naar Kuala Lumpur, daar wachten tot onze vlucht gaat en dan 13 uur in het vliegtuig en als we in Nederland aankomen nog 1.5 uur in de auto. Maar was het dit waard? Wij denken van wel.

Iedereen enorm bedankt voor het volgen en de reacties. Altijd leuk om te lezen.
Als het boek klaar is over ongeveer anderhalve week dan is iedereen die daar zin in heeft welkom om bij een kopje koffie, glaasje wijn, of etentje het boek te bekijken. Wel even bellen voor een afspraak natuurlijk.

Later

C & A

• 05 Juli 2011 - 15:44

Hanneke:

jullie zijn weer een ervaring rijker,en mooi mee genomen ook een leuk kleurtje.
    het is weer boeiend geweest.
    gr Ton en Hanneke xxx

• 05 Juli 2011 - 17:24

Annika:

Balen dat het er weer opzit. Ik zal de dagelijkse update missen, erg leuk om jullie te volgen! Ben benieuwd naar de foto's! Goede terug reis en tot snel!!

• 05 Juli 2011 - 19:06

Rein:

Mooi verslag en foto's, ben benieuwd naar het boek. Goede reis terug, see you.

Rein.

• 06 Juli 2011 - 01:20

René:

Vliegt voorbij hè zo'n vakantie.
    Goeie reis terug naar huis !

Greetz.

• 06 Juli 2011 - 13:12

Deborah:

We komen zeker het fotoboek bekijken!!! Met 1 glaasje wijn natuurlijk!!! Ik heb wel Cees zijn "vest" gemist!! Maar dat zwart/gele T-shirtje doet het ook wel goed???? Hele goede terugreis en tot gauw!! het waren weer fantastische verhalen! xxx

• 06 Juli 2011 - 17:59

Mary:

De verslagen en foto's waren weer top heren :). Veilige reis terug en tot de 23 ste !

• 06 Juli 2011 - 18:33

Jean:

Het was erg leuk om zo jullie op reis te volgen.Mooie fotos weer,wat een prachtig beest.En leuk truitje Cees ik dacht dat ik Maja de bij zag staan. Nou heel goede reis terug en hoop je weer te zien Gr. Jean