Verslapen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Verslapen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Verslapen

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

22 Juni 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zoals gisteren geschreven zouden we vandaag naar Malaka gaan en dus op tijd op. Om 08:40 werden we wakker gebeld door de juffrouw van de receptie dat onze gids er was voor de tour van 08:30!!!!!!! Dat is ons nog nooit gebeurd. Weet niet precies of we de wekker niet gezet hebben of dat we de wekker niet gehoord hebben maar wat ik wel weet is dat we het ontbijt hadden gemist. Dus heel rap opgefrist, aangekleed en naar beneden in 10 minuten. Niet slecht lijkt me maar wel lastig. Natuurlijk vond Khamal het niet erg (zou ik ook zeggen) en dat is natuurlijk ook wel een voordeel van een private tour. Je kan zelf beslissen hoe laat je wat en waar gaat doen.

Maar goed, onderweg naar Malaka wat ongeveer 1.5 uur zou duren. Het weer leek in KL niet zo warm en het was zwaar bewolkt maar Khamal wist zeker dat het in Malaka mooi weer zou zijn. Hij was er al tig keer geweest met tours en hij had altijd mooi weer. Nou je zal het meemaken zeiden wij al, de eerste keer nu je met ons bent maar dat bleek niet zo te zijn. Je kon het inderdaad mooi weer noemen maar het hangt er ook een beetje vanaf hoe je het bekijkt. Het is zo heet dat ik bijna een spoor van druppels achterlaat zo zweet ik en ook vandaag wil ik heel graag uit de zon blijven.

Malaka was erg de moeite waard mede door het feit dat er bijna 200 jaar Nederlandse geschiedenis ligt. We hebben er niet veel goeds achtergelaten in tegenstelling tot de Engelse die de wegen hebben aangelegd en de Portugese die de spoorlijnen voor hun rekening hebben genomen. Weet ook nooit zo goed of we nu trots moeten zijn of toch met terugwerkende kracht je een beetje moet schamen.
Khamal vertelde in ieder geval met veel kennis zijn verhaal.

Eindelijk om 13:40 ergens naar toe gebracht voor de lunch. Toen we ervoor stonden had ik er niet veel vertrouwen in maar eenmaal binnen bleek het een heel mooi hotel te zijn met een binnenplaats vol bomen waar we een heerlijke lunch hebben gebruikt.

Na de lunch nog een Chinese tempel, een moskee en een kerk bezocht die allemaal in dezelfde straat staan redelijk naast elkaar (zie je wel dat het kan) en daarna zouden we een uur “vrijgelaten” worden om in Jonkerstreet te shoppen. Met andere woorden een straat met allemaal winkeltjes die allemaal dezelfde troep verkopen. Daar hadden we geen zin in dus nog een kop koffie gedronken met Khamal en daarna naar huis.
Terug bij het hotel in KL afscheid genomen van Khamal.
Morgen moeten we weer op tijd op omdat we om 08:00 opgehaald worden voor het vervolg van de reis, de Cameron highlands. Ik denk dat de reis ongeveer 5 uur in beslag zal nemen. 2 uur over de weg en 3 uur met een Longtailboat over het water.
Ben benieuwd maar laat wel weer weten hoe de rest van de reis gaat

Groetjes

C & A

@ Annika, ik heb nog geen aap gezien maar Cees zegt van wel!?!?!

• 22 Juni 2011 - 20:14

René:

Hoi,

Zo te lezen vermaken jullie je wel.
    Veel plezier morgen en vergeet de wekker niet te zetten !

Greetz.

• 22 Juni 2011 - 20:53

Deborah:

Misschien overbodig maar laat je wekken door de receptie! Je weet nooit of je je verslaapt???? Ha ha, je moet alles een keer meegemaakt hebben! Zweet ze! Groetjes xxx

• 23 Juni 2011 - 01:33

Suzanne:

hola vanuit vietnam! Het is hier super. Net de hele nacht in de trein gezeten met twee maleisiers en die waren keilief! Nu in sapa en we gaan lekker sportieve trekkings doen haha. Halong bay was trouwens ook super! Nog gekayakt maar dan zonder thee in de boot, helaas hahaha.
    leuk om jullie verslag te ziien. ik maak geen verslag maar wel veel fotos! Xxx

• 23 Juni 2011 - 11:08

Annika:

Haha, ja Cees heeft in Thailand al een aap gezien :-D
    Maar het klinkt allemaal weer super mooi! Krijg helemaal zin in vakantie als ik dit lees. Komen er nog een paar foto's op de site?

Nou ik ga weer aan het werk :-S

Gr Annika