Eerste bericht - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Eerste bericht - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Eerste bericht

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

21 Juni 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo Mensen,

Al twee dagen onderweg en nog geen berichtje. Dat is niets voor mij dus maar snel even inhalen. Sorry trouwens voor diegene die we beloofd hadden een SMS te sturen als we aangekomen waren. Helemaal vergeten.
De vlucht was lang met veel turbulentie maar “on the bright side” Hij was maar half vol dus 4 stoelen voor z’n tweeën is ook niet slecht en dus gelijk optimaal gebruik gemaakt van deze luxe en 6 uur van de 12,5 geslapen.
Aangekomen in het hotel direct naar bed omdat het pas 07:00 en rond 12:00 weer opgestaan. Dan kan je in ieder geval tot de avond fris door.
In de middag wat rondgelopen in Chinatown en wat gegeten in het restaurant van het hotel. Geen hoogstandje maar het was warm.

Voor vandaag stond er een stadstour op het program en om 09:00 stond er een gids klaar voor deze tour. Zijn naam is Khamal en sprak zeer goed Engels en wist erg veel van de geschiedenis van Maleisië. Nu hoor ik je denken, dat mag je verwachten van een gids, en dat is ook wel zo maar de ervaring leert dat dat toch niet zo vanzelfsprekend is als het klinkt. Buiten dat is het belachelijk heet en wil je echt wel uit de zon blijven.

We willen morgen ook een tour doen naar Malaka en we vragen Khamal of hij dan rijd maar daar gaat hij niet over. Hij belt zijn baas en die vind het goed. Het is wel fijn om te weten dat je een goede gids hebt dus dat is geregeld.

Voor vanavond hadden we gereserveerd in het restaurant van de K(uala) L(umpur) tower. Dat is een ronddaaiend restaurant op 282 meter hoogte en dat maakt het het 4e hoogste draaiende restaurant ter wereld. Het eten was lekker, het uitzicht magnifiek en het flesje wit maakt het helemaal af. Daarna naar huis. Er staat een taxi voor de deur en op de vraag hoeveel het is zegt de chauffeur 30 terwijl we erheen waren gegaan in een taxi met meter aan voor 5,80 dus dat vonden we wel erg duur. Omgerekend is 30 nog maar 6,90 euro maar 5,80 is maar 1,10 dus ik bedoel maar.

Morgen om 07:00 op zodat we op ons gemak kunnen douchen en ontbijten en om 08:30 zal Khamal weer klaar staan op onze volgende tour, Malaka. Hoe dat is geweest laat ik wel weten in het volgende verslag.

Groetjes

C & A

Ps Annika, is Suzanne ook ergens te volgen op haar Vietnam reis? Zijn reuze benieuwd hoe ze dat vindt.

• 21 Juni 2011 - 18:17

Annika:

Hebben jullie al een aap gezien :-)

Suzanne is zaterdag vertrokken naar Vietnam, en ze heeft het tot nu toe goed naar haar zin!

Veel plezier daar!!

• 22 Juni 2011 - 06:14

Deborah:

Nou het begin is gemaakt en klinkt al goed!!! We wachten weer je volgend verslag met smart af!!! Geniet ervan heren!! Dikke kus xxx

• 22 Juni 2011 - 11:22

Hanneke:

Het is weer een druk programma al had je gezegd dat deze reis rustiger werd,geniet ervan jongens en we kijken weer uit naar het volgende verslag.hier is het trouwens pokkeweer.