Alleen maar reizen - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Alleen maar reizen - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Alleen maar reizen

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

13 Juni 2010 | Indonesië, Malang

zondag 13 juni 2010

Vanmorgen na het ontbijt vertrokken naar Malang. We zijn van 08:00 tot 17:00 onderweg geweest dus een behoorlijk lange en vermoeiende autorit. Er word hier gereden zoals in de meeste Aziatische landen, er is maar een regel, je niet aan de regels houden. Iedereen probeert overal tussen te dringen, op tweebaans wegen haalt elke kant in zodat het automatisch vierbaans wegen worden maar zonder de benodigde ruimte en word er pas op het allerlaatste moment ingevoegd. Je kan je voorstelen dat dit voor chaos zorgt. Cees houd dit alles met argusogen in de gaten en bij elke manoeuvre komt er een “Ts” over zijn lippen en dat zijn er dus nogal wat. En hij roept regelmatig Hati-hati (pas op).Ik maak me er niet zo druk om en zit het meest van de reistijd te lezen. Eindelijk weer een vakantie waar ik bij kan komen met lezen. Voor de info. Ik neem al heel lang geen boeken meer mee vanwege het gewicht maar net voor we gingen kreeg ik van mijn baas een IPhone en hier kan je dus ook boeken op lezen als een soort E-reader. Geweldige uitvinding. Ben inmiddels al met mijn vierde boek bezig. Echter vandaag ging het fout. Ik schok op door een enorme klap en het bleek dat de buitenspiegel er door de tegenligger afgereden was met een snelheid van ongeveer 100 km/h. Op zich schijnt dit normaal te wezen omdat beide partijen niet de moeite namen om te stoppen. Een groot deel van de rit ging door de bergen waar er toch maar minimaal ruimte is tussen de rotswanden en de afgronden dus een klein beetje de kriebels had ik toch ook wel. Er waren op verschillende plaatsen ook landverschuiving vanwege de vele regen zodat een deel van de rijbanen afgesloten was. Hier werd het verkeer wel geregeld door, wat mij leek de plaatselijke bevolking, erg aardig natuurlijk maar ze willen er dan ook gelijk geld voor hebben van elk voertuig dat passeert.

Wel even gestopt voor de lunch. We drinken enorm veel thee de laatste dagen. Niet omdat ik thee zo lekker vind maar de koffie is hier op de meeste plaatsen echt niet te drinken dus dan maar geen risico. Een lekkere soep besteld, kippensoep met groenten. Echt lekker maar het had beter groentesoep met kip kunnen heten. Daarna de reis voortgezet. Onderweg toch ook nog wel de nodige buien gehad maar bij aankomst in Walang is het droog. We worden naar het Regent hotel gebracht. Aardig hotel maar niets bijzonders.

Morgenochtend op naar een ander hoogtepunt van onze reis, de Bromovulkaan. Dit moet echt schitterend zijn bij zonsopgang. Echter een klein nadeeltje, we moeten al om 01:00 vannacht vertrekken. De reis ernaartoe duurt ongeveer 4 uur. Eerst 1,5 uur met de gewone auto en de laatste 2,5 uur met een Jeep omdat de wegen niet geschikt zijn voor een normale auto. Dat beloofd wat. Dus naar het eten naar bed en om 00:00 weer op. Ik duim dat het morgenochtend helder weer is zodat we zien waar we voor gekomen zijn. Een prachtige zonsopgang en natuurlijk mooie foto’. Maar dat laat ik morgen wel weer weten.

En nu naar bed.

• 13 Juni 2010 - 17:49

De Jokers:

Heij vrolijke trekkers,

We hebben net heerlijk op het balkon gezeten met Port en lekkere hapjes mmmmm! En toen dachten we natuurlijk aan jullie :D
    We vinden het heel leuk om jullie verslag te lezen. Wij maken hier ook vanalles mee maar dat vertellen we nog wel een keer hahaha

Dikke kus van Annika en Suzanne

• 14 Juni 2010 - 05:37

René:

Hoi,

Zo te lezen een ideale vakantie voor Cees, uren in de auto ;-)
    Ik hoop voor jullie dat 't droog blijft, maar om dan het 'Regent' hotel te nemen is natuurlijk de goden verzoeken ;-)
    Veel plezier en.....

de groeten.