Tempelberg!! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Tempelberg!! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Tempelberg!!

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

10 September 2017 | Japan, Kyoto

Zondag 10 september 2017

We staan op ons gemak op rond 08:00 en ik maak koffie. We hadden wat croissantjes en broodjes gekocht gisterenavond bij 7-Eleven zodat we niet direct de deur uit hoeven en lekker kunnen meukelen. Gisteren toen we aankwamen heb ik gelijk de was gedaan. Er staat hier een hypermoderne wasmachine maar alles in het Japans dus geen idee. Dan maar gewoon in de badkuip. Nu hopen dat het op tijd droog is want we zijn hier maar twee dagen maar dat komt wel goed denk ik.

We besluiten vandaag de Fushimi-Inari Shrine te doen. Een hele bekende en enorme tempel. Misschien heb je er ooit een foto van gezien. Er staan duizenden oranje poorten op een rij. Deze zijn geschonken door families en bedrijven. Meestal is die foto dan van de poorten met een geisha ervoor. Nu is het enorm druk en zijn er wel 1000 geisha’s. Het blijkt dat er in het straatje voor de tempel een kleding verhuurbedrijf zit waar je een kimono kunt huren voor tijdens het bezoek aan de tempel en heel veel (Aziatische) toeristen doen dat. De poorten zijn in een enorme rij tegen de berg met een hoogte van 233 meter op gezet en om die route te doen moet je 1376 treden beklimmen en dat is een hele opgave. De weergoden zijn ons weer goed gestemd althans, het hangt ervan af hoe je het bekijkt. Van mij had het vandaag 5 graden minder mogen zijn en een koel briesje maar in plaats daarvan is het broeierig warm en zweten we ons tijdens de klim helemaal gek en moeten regelmatig stoppen om uit te rusten. Als we uiteindelijk boven zijn geeft dat toch weer voldoening.

Eenmaal terug en op weg naar de volgende stop moeten we nog lunchen. We gaan een klein zaakje binnen en daar moet je bij binnenkomst je bestelling ingeven in een automaat, je krijgt dan een bonnetje en dan gaan de koks aan de gang. We bestellen beide ramen en die is heerlijk.
Dan door naar Shõsei-en Garden: Kikoku-tei Villa. Een prachtig tuin met een hele grote vijver maar één minpuntje… er staat geen water in de vijver ivm werkzaamheden. Geeft toch een hele andere indruk maar toch mooi. Morgen door naar Osaka. Ben benieuwd

Later XXX