Tokyo, here we are - Reisverslag uit Tokio, Japan van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Tokyo, here we are - Reisverslag uit Tokio, Japan van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Tokyo, here we are

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

01 September 2017 | Japan, Tokio

Het is vrijdagavond 22:30 lokale tijd en we hebben een rustpuntje in onze Airbnb in Tokyo met uitzicht op Tokyo sky tree tower.
Het is een lange vermoeiende reis geweest maar om ergens te komen moet je concessie doen. in dit geval dus in reistijd maar dat doen we heel graag. Er gaat met deze reis een lang gekoesterde wens in vervulling en ik hoop dat het aan de verwachtingen voldoet.

Ik denk terug aan donderdagmorgen toen we om 07:30 opstonden. Ik sta onder de douche en terwijl Cees het toilet schoonmaakt zit ik op mijn knieën om de doucheafvoer schoon te maken. Dat is normaal ook mijn taak maar omdat ik nog even de tondeuse over mijn hoofd heb gehaald is het wel handig als het schoon is. Cees doet het met een andere motivatie, als er iemand binnen komt is het in ieder geval netjes?? Nou ik hoop echt dat als er inbrekers komen ze toch even in de douche kijken zodat ze zien dat het putje schoon is. Heb ik het in ieder geval niet voor niets gedaan.

We nemen de bus naar het station en met de trein zijn we keurig veel te vroeg op Schiphol maar dat geeft niet. We hebben tijd zat en als we bij Cafe Coco aan een Gin-Tonic en een lekker wijntje zitten is Cees ook wat minder gespannen. Nog een heerlijke salade gegeten en als we bij het toestel aankomen staat Karin ons op te wachten. We wisten dat we met haar mee zouden vliegen maar aan boord werden we verzocht om even te wachten en werden we vervolgens onze stoelen gewezen in business class. WOW echt super en zo luxe, heerlijk eten en op zo een lange vlucht is het ook zeer welkom dat je even kan liggen. SUPER, SUPER, SUPER onze dank is zeer groot.

Aangekomen vrijdagmorgen 08:30 op Narita international airport gaan we eerst op zoek naar de bestelde “pocket WIFI” een klein kastje dat werkt als een draagbare router en je dus 24/7 een WIFI signaal hebt op je telefoon. Die moeten we ophalen bij het postkantoor. We hadden ons voorgenomen om niet te lopen stressen, we kunnen per slot toch pas om 13:00 terecht in het appartement. Dan op zoek naar de plek waar we de bestelde J(apan) R(ailway) P(ass) konden ophalen. Hier staat een enorme rij en moeten best lang wachten. Als ook die binnen is gaan we even iets drinken en eten en daarna gaan we met de metro naar Oshiage station. We kopen bij de automaat een kaartje en je kan daar kiezen voor een soort pakket van 11 kaartjes zoals je dat in Parijs ook hebt. Ik begrijp dat je die 11 kaartjes overal voor kunt gebruiken maar nadat ik 74 euro in de automaat heb gedaan en ik krijg de kaartjes blijkt dat we 11 x van het vliegveld naar Oshiage station kunnen reizen en terug!! Geweldig maar niet echt bruikbaar en daarbij komt dat we toch echt een iets ander idee bij sightseeing hebben dus bij het loket het probleem uitgelegd en gelukkig werden de kaartjes teruggenomen.
De metro brengt ons in iets meer dan een uur naar onze bestemming en daar aangekomen blijkt het appartement 2 minuten lopen. Het is een klein maar keurig netjes appartement met alles erop en eraan. Ook is het echt super schoon dus hier hebben we in ieder geval een goede keuze in gemaakt. Hoop natuurlijk wel dat het gelijk de standaard is voor de rest maar we gaan ervan uit van wel.

Morgen gaan we de buurt verkennen en dat zal wel veel te voet zijn. De wijk Asakusa is hier vlakbij en daar is genoeg te beleven om een dag door te brengen maar daar over de volgende keer meer.

Later XXX

• 02 September 2017 - 09:49

Deborah:

Zo de eerste indruk en beleving is idd al goed dus dat beloofd meer!! Lijkt me trouwens wel leuk 11x op en neer naar het vliegveld.......

• 03 September 2017 - 19:15

Tanja: