Allen maar hoogtepunten - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Allen maar hoogtepunten - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Allen maar hoogtepunten

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

25 Mei 2016 | Marokko, Essaouira

Maandag 23-05-2016

We zijn nu de tweede volle dag in Essaouira en er gebeurd toch meer dan dat we in de eerste instantie dachten. We kwamen maandag rond 16:00 aan. Het was lekker weer en we zijn gelijk het oude stadje ingelopen. Ook dit ziet er weer heel anders uit dan de andere stadjes en hier heeft het vooral te maken met de lange Portugese bezetting en dat zie je heel duidelijk terug in de architectuur. Nadat we heerlijk gegeten hebben bij Le Patio is het op weg terug naar het hotel en naar bed.

Dinsag 24-05-2016

Vandaag beginnen we om 09:00 uur met een stadswandeling onder leiding van Hafida, onze gids voor de morgen. Er word veel verteld over de geschiedenis en we komen in de haven waar het een gezellige chaos is, de joodse wijk en de markt. Best interessant alleen een klein nadeeltje, het is heel mistig. De temperatuur is verder goed maar de zon komt er niet door en het zicht is niet bijster goed. Dit trekt later op de dag wel wat weg waardoor we toch nog even op het dakterras van het hotel kunnen zitten en al snel komen de flessen wijn, de chips en pringels. pinda’s en dadels op tafel en is het weer gezellig. Rond 20:00 vertrekken we met Marion en Karin naar het stadje om wat te eten en nu is het weer traditioneel Marokkaans maar zo lekker klaargemaakt met veel smaak. Morgen zal de laatste volle dag zijn en we duimen dat het dan mooi weer is omdat het dan er allemaal net even iets gezelliger uitziet.

Woensdag 25-05-2016

Als we opstaan blijkt het hopen op mooi weer whisfull thinking geweest te zijn. Weer mist! shit. Maar eerst moeten we zorgen dat we om 08:00 aan de ontbijttafel zitten omdat Jacqueline jarig is en we haar als verrassing toe zullen zingen. We hebben ook een klein presentje gekocht met zijn allen en omdat het weer toch niet is wat we gehoopt hadden blijven we lekker lang tafelen. Rond 10;00 stelt Cees voor om naar het volgende dorpje te wandelen over het stand en dat is een goed idee.
Op het strand is het gezellig druk. Je kunt er kameel rijden, Qat rijden, paard rijden, windsurfen, kitesurfen etc etc. Heel even speel ik met de gedachten om paard te rijden maar het is al 35 jaar geleden dat ik les heb gehad, zou ik het nog kunnen? Nee toch maar niet. We lopen een eind door en komen Bea en Marion tegen die inmiddels op de terugweg zijn en op weg naar het terras en ik besluit met hun mee te gaan. Cees loopt nog wat door en zal ons op het terras treffen. Inmiddels is ook de mist opgetrokken en doet een waterig zonnetje zijn best om er uiteindelijk nog een prachtige dag van te maken.
Na een tijdje denk ik, waar blijft Cees toch? Stukje het stand op gelopen om het te overzien maar Cees is in geen velden of wegen te bekennen. Weer aan de koffie en een half uur later is hij er nog niet. Ik begin een beetje ongerust te worden en Marion stelt voor om terug te lopen om te kijken waar Cees is. Ik denk, kan ik beter een paard nemen, ben ik sneller terug. Geen probleem natuurlijk. Zit ik goed en wel op het paard en heb ik nog geen meter gereden komt Cees het hoekje omzetten. Hij was nog veel langer doorgelopen en daarom zo laat terug. Ik blij maar nu ik toch op het paard zit ga ik rijden ook. Ik had een redelijk rustig paard gekregen en de jongen gaat op zijn paard mee. We gaan linksaf het strand op en ik ben alleen maar bezig met, hoe was het ook alweer? Op welk been moet ik omhoog en omlaag als we al vrij snel in draf gaan. Rustig aan maar hé zeg ik tegen de jongen. Ik ben Ankie niet, maar die snapt hij natuurlijk niet. We komen bij het volgende dorp aan en draaien om en ik vond de hele weg al dat ik zo instabiel zat. Bleek dat aan het zadel te liggen. Er was een singel gebroken. De jongen stelde voor te wisselen van paard en dat scheelde. Alleen had ik een rustig paard gekregen en dat was deze beslist niet. De jongen durfde het wel aan om in galop te gaan omdat hij blijkbaar zag dat ik toch goed zat en toen gebeurde het. Alles viel van me af en dacht niet meer na over hoe. Ik genoot van het galopperen in de branding. Aanvankelijk rustig maar geleidelijk steeds harder tot een gestrekte galop. GEWELDIG. blijkbaar is het net als met fietsen en boarden. Je verleerd het dus niet.
Terug bij het terras was het tijd voor de lunch. Lekker gezeten en gegeten. Nog wat blijven hangen en toen naar het hotel. We zouden rond 19;00 Met zijn alle gaan eten bij Ill Mare als afsluiting van de vakantie. Die is natuurlijk pas donderdag maar hier is het leuker om te doen, vandaar.
Weer heerlijk gegeten en nu lig ik dit verslag te schrijven. Morgen vertrekken we naar Casablanca.

Later
C & A xx

  • 25 Mei 2016 - 08:05

    Ton En Hanneke:

    hoi Jongens.
    fijn dat jullie het zo naar je zin hebt,en leuke fotos weer.
    de groep ziet er gezellig uit.
    hopelijk hebben jullie ook een fijne terug reis

  • 25 Mei 2016 - 09:04

    Marijke & Frits :

    Hoi C & A,
    Fascinerende reis ! Goed idee voor onze komende periodes. Geniet nog van jullie laatste dagen. Zijn benieuwd naar de rest van de reis.

  • 25 Mei 2016 - 09:26

    Helma:

    Klinkt super, met een paard in galop door de branding, een beetje als Beatrix in Scheveningen :-)
    Nog veel plezier.

  • 25 Mei 2016 - 15:57

    Deborah:

    En dat met badslippertjes ANKIE.......niet slecht hoor!!!
    Zie er weer heerlijk uit!!! Enjoy the last days.............;)
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Essaouira

Marokko

Rondreis

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2016

Achifaa hospital

30 Mei 2016

Ellende

25 Mei 2016

Allen maar hoogtepunten

23 Mei 2016

Marrakech?? Toch maar niet voor ons

19 Mei 2016

Eindelijk weer bericht
Andre & Cees

Actief sinds 28 Mei 2009
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 65483

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 21 September 2017

Japan is een feit.

05 Mei 2016 - 26 Mei 2016

Marokko

25 April 2015 - 28 Mei 2015

Sri Lanka, Singapore en Bali

06 September 2014 - 14 September 2014

Weekje Barcelona

03 Mei 2014 - 17 Juni 2014

Eindelijk China, Tibet en meer

01 Juni 2013 - 28 Juni 2013

Zuid-India & Dubai

03 Juni 2012 - 23 Juni 2012

China & Tibet

19 Juni 2011 - 07 Juli 2011

Maleisie & Singapore 2011

06 Juni 2010 - 26 Juni 2010

Indonesie en Kuala Lumpur 2010

17 Januari 2010 - 22 Januari 2010

Istanbul

05 September 2009 - 07 September 2009

Bij David op de koffie

06 Juni 2009 - 29 Juni 2009

Noord India en Nepal

Landen bezocht: