Grand Canyon?? - Reisverslag uit Erfoud, Marokko van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Grand Canyon?? - Reisverslag uit Erfoud, Marokko van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Grand Canyon??

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

14 Mei 2016 | Marokko, Erfoud

Ook vandaag weer een super dag. We begonnen vanmorgen aan een wandeling door een kloof in de buurt van Midelt. Omdat het weer ook geweldig was (we hadden de afgelopen dagen niet zo een goed weer) was deze wandeling erg lekker en hier en daar avontuurlijk. De omgeving is schitterend en doet erg denken aan de Grand Canyon. Het heeft ook die uitgesleten lagen rode rots. Later op de rit naar Erfout zou deze indruk nog veel sterker worden.

Aan het eind van de wandeling deden we een Berberdorp aan waar we gastvrij ontvangen werden door een familie die thee en cake voor ons had klaar staan. Het dorp was authentiek en met name de kinderen vonden het fantastisch dat wij er waren en ze op de foto mochten die ze natuurlijk gelijk wilde zien. Ook een aantal oudere karakteristieke mensen op de foto gekregen. Erg mooi en bijzonder allemaal. Na de thee terug naar het hotel om de bagage op te halen en de weg naar Erfout op te gaan. Buiten het schitterende landschap hebben we niet nog heel veel meer gedaan dan een aantal fotostops gemaakt.

Rond 17:00 kwamen we aan bij hotel Kasba Xaluca in Erfout wat er prachtig uitziet. We worden ontvangen met een zanggroepje en een man die thee schenkt op de Marokkaanse wijze, vanaf hoog. Leuk om te zien en dit is tevens de standaard van het hotel. Erg luxe met mooi zwembad (shit geen zwembroek bij me) en mooie kamers. Bij het zwembad een lekker flesje witte wijn genomen met olijven en nootjes en dan foto’s maken van de zonsondergang. We zullen er maar extra van genieten omdat we morgen vertrekken naar de woestijn waar we ook zullen overnachten
en hoewel ook heel leuk, zal het een stuk minder luxe zijn. Ik ga ervan uit dat er ook geen bereik hebben dus pas na de woestijn horen jullie weer van ons.

Later
C & A xx

• 14 Mei 2016 - 08:26

Ton En Hanneke:

leuke fotos en veel plezier in de woestijn,soms geen batterijen en nu geen zwembroek (verstrooid)

• 14 Mei 2016 - 15:15

Deborah:

Klinkt goed......krijg zelf ook weer zin om te gaan.....

• 14 Mei 2016 - 15:44

Wilma:

Mooie foto's weer. Plezier in die grote zandbak..:)