Alleen maar reizen deel 3 - Reisverslag uit Benoa, Indonesië van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Alleen maar reizen deel 3 - Reisverslag uit Benoa, Indonesië van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Alleen maar reizen deel 3

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

16 Juni 2010 | Indonesië, Benoa

woensdag 16 juni 2010

De reis naar Bali is begonnen om 08:00. Weer zo’n beetje heel de dag in de auto. We rijden naar de haven van Gilimanuk om de oversteek te maken naar Bali met de Ferry. Deze zien er niet erg betrouwbaar uit maar er is niets anders dus we zullen wel moeten. Cees probeerde nog even het goed te praten met “ze zullen hier toch ook wel veiligheidsregels hebben” Ja, ja. Hier geldt gewoon hoe meer hoe beter. We hebben wel meer op een bootje gezeten waar stond max 80 maar bij een vlugge telling kwam ik al gauw op 150. Ze nemen het hier niet zo nauw.

De oversteek was behoorlijk ruw. Wat ging die boot tekeer, en verschillende mensen hingen over de reling om te kotsen. Wij gelukkig niet. Aangekomen in Bali moesten we nog een uur of 4 met de auto en de chauffeur reed alsof hij er genoeg van had. Weer het gevaarlijke inhalen en op het laatste moment invoegen. Maar ja, als je slaapt zie je daar niets van. Aangekomen op de plaats van bestemming werden we afgezet bij het Ramada Benoa resort. Een goede hotel keten die we al kende van de reis naar India vorig jaar. Daar hadden we ook op twee plaatsen in het Ramada gezeten. Eindelijk een douche met een normale straal water.

Omdat het inmiddels 18:00 was hebben we gedoucht en zijn gaan eten bij het visrestaurant aan de overkant van de weg. Heerlijk aan zee met een briesje en het geluid van de golven. Het eten was heerlijk en met een lekker flesje wijn erbij helemaal af. Eindelijk terug in de bewoonde wereld. Verder is Bali, van hetgeen we gezien hebben op de weg hiernaartoe, vergelijkbaar met Benidorm. Enorm toeristisch en vooral veel Nederlanders. Maakt op zich niet zoveel uit. Hier zijn we voor de rust. Wel heerst hier direct een andere sfeer. Het grote verschil is dat Java overwegend Moslim is (op zich heb je daar helemaal geen erg in omdat de mensen op beide eilanden enorm vriendelijk zijn maar het gaat meer om de beleving, en Bali is voor 80% Hindoeïstisch.

Afscheid genomen van Gust, die vanavond nog terug vloog naar Jakarta omdat hij morgen alweer de volgende gasten kreeg, en de chauffeur. Hij moest met de auto terug naar Jogjakarta, een reis van ongeveer 22 uur. Hij liever dan ik.

Omdat het hier een stuk rustiger zal zijn betekent dat ook automatisch dat we niet zoveel mee gaan maken. Natuurlijk gaan we nog wel het een en ander zien en daar zal ik nog over schrijven maar het zal niet meer dagelijks zijn. Ik hou het op om de twee dagen.

Het enige dat we nu nog voor de boeg hebben is Kuala Lumpur waar ik erg veel zin in heb. Het is daar waarschijnlijk “shop till you drop” maar gelukkig heb ik daar de zwarte band in, dus dat gaat wel lukken.

Groetjes

C & A

  • 16 Juni 2010 - 17:14

    Suzannika:

    heren, we zijn jaloers op het visje aan het strand! Zo te lezen hebben jullie geen assistentie nodig bij het shoppen, jammer want anders waren we even overgevlogen. Geniet van de relaxing time.
    x uit Den Bosch van de meiden

  • 16 Juni 2010 - 19:15

    Marc, Miëtka ,Feline:

    Tsjonge jong, wat een gereis. Wat heerlijk dat jullie nu op Bali aangekomen zijn. Geniet lekker van de rust en jullie laatste week daar, dikke kus van ons...

  • 16 Juni 2010 - 21:23

    Anita:

    Hoi schatjes,

    Sorry dat ik jullie reisverslag niet erg goed bij heb kunnen houden maar jullie snappen wel dat ik het heeeeeeeel erg druk heb natuurlijk.Ik vermoed dat jullie zo weer op zullen staan en hoop dat jullie veel van Bali mogen genieten!Het eiland waar wij over 3 weken voor 6 maanden heen gaan!Heerlijk, ik kan niet wachten en ben jaloers op jullie.Er zijn op dit moment nog 3 kennissen van ons daar dus ik word er voortdurend mee geconfronteerd!Maar goed.Ik begrijp uit André's verslagen dat jullie het toch wel heel erg naar jullie zin hebben.Je wordt zelfs een beetje poëtisch vind ik.Dat zal nu misschien nog wel erger woden want Bali is "the island of the Gods!Zoals je zelf al schreef: Bali is Hindoe en dat is een wezenlijk verschil met de rest van Indonesië!Je kunt er zelfs varken eten, hoewel ik niet kapot ben van Babi Guling.Voor de rest heb je er geweldige restaurants maar dan moet je naar Seminyak.Is met de taxi nog een redelijk eind van jullie vandaan.Maar ik las ook dat jullie goed zijn in shoppen maar dan denk ik dat je op Bali meer je hart op kunt halen dan in Kuala Lumpur.Daar zijn een boel grote malls, maar in Seminyak zitten ontzettend veel leuke zaken waar je heel aparte dingen kunt kopen en niemand valt je daar lastig.Lekker rustig shoppen!Maar jullie schreven al dat je hier bent om uit te rusten dus geniet daar vooral van!Als ik lees hoe vroeg jullie soms op moeten staan dan heb ik daar enorm veel bewondering voor en denk dat jullie ook wel wat rust nodig hebben voordat jullie weer aan de terugreis beginnnen.En André: zorg nou voor een volle batterij als je naar de Petronas towers gaat!!!!!Dat zou wel heeeeeeel erg jammer zijn want dat is één van de indrukwekkende dingen die mij van Kuala Lumpur bij gebleven zijn!Een ezel stoot zich toch geen 2x aan dezelfde steen hè?
    Oh ja.Bali is dan wel Hindoe maar ook daar kost een wijntje tussen de 8 en 12 euro!Misschien nog wel meer nu want de Roepiah is het afgelopen half jaar erg duur geworden.Maar ik heb goed nieuws: ik heb weer wat spullen voor de rommelmarkt klaar staan dus dan kunnen jullie je nog wel een wijntje permitteren hoop ik!Als het kan wel voor 1 juli ophalen want dan valt hier het doek!
    Ik hoop dat ik nog een keer aan jullie verslag toekom maar anders zie ik jullie nog wel voor ik vertrek!Heel veel plezier nog op "mijn" geliefde Bali!!!!

    xxx

  • 17 Juni 2010 - 05:37

    René:

    Hey,

    Geniet maar van de rust.
    Bali...Bali....daar ben ik toch ook wel eens geweest???
    Oh ja, balie 7 op het stadskantoor ;-)

    Greetz.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Benoa

Indonesie en Kuala Lumpur 2010

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2010

Weer thuis

23 Juni 2010

Petronas Towers

23 Juni 2010

Kuala lumpur

21 Juni 2010

Aftellen

19 Juni 2010

Verbrand
Andre & Cees

Actief sinds 28 Mei 2009
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 65643

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 21 September 2017

Japan is een feit.

05 Mei 2016 - 26 Mei 2016

Marokko

25 April 2015 - 28 Mei 2015

Sri Lanka, Singapore en Bali

06 September 2014 - 14 September 2014

Weekje Barcelona

03 Mei 2014 - 17 Juni 2014

Eindelijk China, Tibet en meer

01 Juni 2013 - 28 Juni 2013

Zuid-India & Dubai

03 Juni 2012 - 23 Juni 2012

China & Tibet

19 Juni 2011 - 07 Juli 2011

Maleisie & Singapore 2011

06 Juni 2010 - 26 Juni 2010

Indonesie en Kuala Lumpur 2010

17 Januari 2010 - 22 Januari 2010

Istanbul

05 September 2009 - 07 September 2009

Bij David op de koffie

06 Juni 2009 - 29 Juni 2009

Noord India en Nepal

Landen bezocht: