Het begin - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Het begin

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

07 Juni 2010 | Indonesië, Batavia

Het is 06:15 als we arriveren op het vliegveld van Kuala Lumpur en zo te zien zijn we de eerste vlucht die binnen komt. Terwijl ik had gedacht dat het vliegveld groot zou zijn omdat hier heel veel doorgaande vluchten op landen valt het me behoorlijk tegen. In vergelijking met Schiphol is het nog niet een derde denk ik. Het leven begint net en de winkels zijn aan het open gaan. Een afschuwelijke kop koffie genomen in het enige tentje dat open is. We moeten hier 3 uur wachten op de aansluitende vlucht naar Jakarta. Een half uur later gaat de winkel van Harrods open die ook koffie doet en daar een heerlijke cappuccino genomen. De vlucht hiernaar toe is goed verlopen met hier en daar wat turbulentie maar buiten dat duurt die vooral lang. Bijna 12 uur zonder dat we echt hebben kunnen slapen. We hoeven nu nog maar 2 uur te vliegen en dan zijn we op de bestemming. Als we aankomen in Jakarta, keurig op tijd, staat daar onze gids en chauffeur al te wachten. Augusto is de gids en een wat oudere Indonesische man die nog Nederlands spreekt. Niet goed maar hij kan het wel. Voor ons hoeft dat niet perse omdat je dan toch een beetje moet opletten met wat je zegt maar ik geloof nooit dat hij snel en plat Tilburgs kan volgen dus daar gaan we dan maar vanuit.
We worden naar het Millennium hotel gebracht maar niet voordat Gust, dat is makkelijker voor ons, heeft gevraagd of we interesse hadden om direct na de pick up bij het vliegveld een stadstour te maken door Jakarta. Omdat we na een reis van bijna 24 uur toch wel erg moe waren hebben we dat niet gedaan. Aangekomen in het hotel nog even het programma van morgen doorgenomen en afgesproken dat we om 08:00 opgehaald worden om de stadstour alsnog te doen en dan de reis voort te zetten naar Bandung. Tijdens de stadstour zullen we de volgende bezienswaardigheden doen:
Het nationaal monument Monas
Een stadswandeling door het oude centrum van Jakarta, het voormalige Batavia
De oude Sunda Kalapa haven
Op de weg naar Bandung zullen we nog stoppen in Bogor waar we de botanische tuinen zullen bezoeken die gelegen zijn rond het Presidentiële paleis “Buitenzorg” en zullen we een stop maken bij de Puncak pass. We zullen ongeveer 7 uur onderweg zijn als we aankomen in Bandung.
Ben benieuwd maar hoe dit allemaal gegaan is zal ik laten weten.
Nadat Gust vertrokken was hebben we een douche genomen en naar bed gegaan tot 16:00. Daar knap je in ieder geval van op. We hebben ons door de shuttledienst van het hotel bij een nabij gelegen winkelcentrum af laten zetten maar dat was eigenlijk niet de moeite waard. Lekker bij Starbucks koffie gedronken en om 21:00 werden we weer opgehaald om naar het hotel gebracht te worden. Daar wel lekker gegeten maar vooral in het hotel is het duur. We hadden in de lobby een cappuccino en een kopje koffie genomen na aankomst en moesten 106.000 roepias afrekenen dat neerkomt op ongeveer 10 euro. Het eten was dan niet zo duur maar het glaasje witte wijn was 128.000 roepias, ongeveer 12 euro. Ik bedoel maar, gelukkig werd het wel goed vol geschonken. Nu sta ik op het punt naar bed te gaan omdat we morgen weer om 06:30 op moeten.
Trouwens het weer is niet goed. Het was wel droog toen we aankwamen maar in het hotel aangekomen begon het te gieten en te omweren. Hoop dat dit niet te lang blijft maar ook dat zien we wel.
Groetjes
C & A

• 08 Juni 2010 - 08:19

Marijke & Frits:

Hallo Boys,
    De kop is eraf en zo te lezen wordt het weer een festijn van reizen en bezichtigen. Ook een beetje uitrusten hoor!
    Veel plezier en we kijken uit naar het vervolg van jullie verslag.
    Groetjes,
    M&F.

• 08 Juni 2010 - 13:34

René:

Hoi,

Ik ga jullie belevenissen weer op de voet volgen.
    have fun !!!
    En de groeten.