Het kan nog erger - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Het kan nog erger - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Het kan nog erger

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

20 Juni 2009 | Nepal, Kathmandu

Hallo,

Vanuit Varanasi naar Delhi gevlogen. Met name het eerste stuk van de vlucht verliep niet erg soepel maar we hebben het weer overleeft. In Delhi aangekomen door de chauffeur naar het Lalit gebracht waar we ongeveer om 18:00 warem. Gelijk afgesproken met de chauffeur hoe laat hij ons de volgende morgen zou komen halen voor de vlucht naar Kathmandu. OM 04:00. Dat betekent dus om 03:15 op. Nog heerlijk gegeten in het grill restaurant op de 28e etage van het hotel en toen naar bed. Zoals altijd werden we stipt op tijd opgehaald, deze keer door Ashok (onze chauffeur de eerste 7 dagen) Op het vliegveld afgezet en daar was vertraging. We hebben bijna 45 min staam wachten om de startbaan op te mogen. In die tijd vonden 2 vogels het nodig om een nestje te maken onder de vleugel van het vliegtuig. Wat kunnen die in een korte tijd een hoop nestmateriaal aanvliegen! Mij maakte dat ongerust omdat ik gelijk plaatjes voor me zag vam roeren die ineens niet meer werkte maar dat bleek reuze mee te vallen.

Aangekomen in Kathmandu viel ons gelijk de verandering van temperatuur op. Ondanks dat het ook hier 37 gradem is voelt de wind koeler aan. In India was het net een fohn op de warmste stand.
Ook viel het op dat het hier schoner is en de mensen vriendelijker. Naar het hotel gebracht en om 14:30 werdem we weer opgehaald voor een tour en een wandeling door het oude centrum van Kathmandu. Erg leuk om te doen.

Om mijn vliegangst te onderdrukken hebben we voor maandagmorgen een Himalayavlucht geboekt. Dan vlieg je met een klein toestel (max 16 personen) over de Himalaya. Of het doorgaat ligt aan het weer. Als het niet helder is dan niet. Lijkt me wel mooi en waarschijnlijk komen we hier nooit meer.

Dat was het weer vanuit Nepal. Morgen weer een druk programma dus zal wel weer leuk worden.

Groetjes
C & A

• 20 Juni 2009 - 15:20

Helma En Ton:

Hoi Andre en Cees,

Je bent wel heel dapper hoor, in zo'n klein vliegtuigje over de Himalaya. Niet praten met de piloot dat kan afleiden. Jullie hebben het razend druk zeg, als jullie weer thuis komen dan moet je de eerste maand eerst bijkomen.

Groetjes Helma

• 21 Juni 2009 - 21:36

Desiree:

Hoi Andre en Cees,
    Bedankt voor het kaartje, heel erg leuk.
    Ik bewaar wel een stukje taart voor jullie.
    Groetjes Desiree

• 22 Juni 2009 - 07:27

Hanny En Ton:

hoi Cees en Andre.
    als jullie dit lezen dan hebt je het overleeft Andre.
    de dagen zijn wel lekker lang voor jullie en druk.
    ik hoop dat jullie thuis nog even tijd hebben om bij te komen.gr uit het koude kikkerland

• 22 Juni 2009 - 09:36

Suzanne:

Haaaaaai!

Ik ben weer terug uit Spanje en heb een fantatisch nieuwtje! Richard en ik hebben een huis gekocht!
    Met Annika gaat het nu wat minder want ze is een beetje ziekjes :( Maar ik ga vanavond kiwi's voor haar uitpersen en dan moet het goedkomen.

Dikke kus uit Den Bosch

• 22 Juni 2009 - 12:30

Gudrun:

hoi jullie twee,
    weet precies wat je het over hebt andre...lol..moet volgend jaar ook weer vliegen en denk er al met schrik aan,20 uur en maar hopen dat alles goed gaat.maar heel dapper van jou om in zo een klein vliegtuigje te stappen,ik vond 45 personen al klein.
    denk aan jullie
    take care gudrun