Heerlijk - Reisverslag uit Midelt, Marokko van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Heerlijk - Reisverslag uit Midelt, Marokko van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Heerlijk

Door: Andrë

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

13 Mei 2016 | Marokko, Midelt

Donderdag 12-05-2016

Lieve mensen, het lukt me niet om bij te komen met de verslagen omdat er zo weinig tijd over is dus besloten om het op te pakken vanaf vandaag anders komt er niets meer uit mijn handen.

We zijn vertrokken vanuit Fèz rond 08:30 naar Midelt. De eerste stop was gepland bij Majone, een supermarkt als Carrefour, om de lunch in te slaan. We kochten allemaal iets variërend van stokbroodjes, olijven, kaas en yoghurt. Dit zouden we later op de dag nuttigen op een mooie plek zoals Marion, onze reisleidster, beloofd had.
Daarna een eind gereden en nog gestopt in het cederbos waar hele tamme Makaken zich prima lieten fotograferen. Daarna de reis voortgezet naar de picknickplek. Dit was een hele afgelegen plek aan een meer waar de omgeving erg deed denken aan Mongolië. Wijdse uitzichten en plateaus op 2000 meter hoogte. Hier waren we helemaal alleen en hebben heerlijk geluncht met de gekochte levensmiddelen. Toen we klaar waren nog even een groepsfoto, die ik maakte op het statief en zelfontspanner. Hier ging het niet helemaal goed omdat de wind het statief omblies en mijn camera met de lens op een steen viel. Gelukkig kan ik nog foto’s maken maar de camera is flink beschadigd. We zetten onze reis voort en komen op een gegeven moment bij een lokale markt maar niet die we normaal zien. Dit is op een open vlakte in de middle of nowhere en er word werkelijk alles verkocht. Ook hier weer tijd besteed aan het maken van foto’s.
Rond 16:00 komen we aan in het Kasba Asmaa hotel. Dit staat langs de de weg in een zeer uitgestrekte omgeving en er is verder niets anders dan het landschap en de bergen van het Atlas op de achtergrond.
We hebben werkelijk een enorme kamer en nadat we gezamenlijk hebben gegeten is het feestje bij ons op de kamer met veel flesjes wijn, kaasjes en chips. Reuze gezellig.

Tot nu toe hebben we werkelijk een topvakantie. De groep is super en de reis tot nu toe prachtig. Marokko is een prachtig land variërend van de Medina in Fèz met zijn 9000 steegjes waar het vervoer nog met muilezels gedaan wordt tot de uitgestrekte vlaktes van de hooglanden die inderdaad aan Mongolië of Kazachstan doen denken. Werkelijk prachtig.

Morgen gaan we een kloof bewandelen in de Atlas maar daarover later meer.

Groetjes C & A xxx

• 13 Mei 2016 - 10:51

Annika:

Mooie fotos! Fijn dat er apen zijn, ook al heb je al een keer een aap gezien, het blijft leuk! :-)
    Klinkt al een mooie reis, dus wel af en toe een verslagje plaatsen aub. Veel plezier nog!! Annika

• 13 Mei 2016 - 13:15

Suzanne:

Ik sluit me bij Annika aan! Klinkt super!
    Balen van je camera.

• 14 Mei 2016 - 11:25

Rachid:

wat leuk dat jullie het mooi hebben in Marokko. we zien jullie weer snel thuis

gr
    Rachid