Laatste week :-( - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Laatste week :-( - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Laatste week :-(

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

21 Mei 2015 | Indonesië, Seminyak

We rijden door de Jl Raya Seminyak vanaf het vliegveld, de winkelstraat die loopt van Denpasar tot aan Kuta en een aaneenschakeling is van winkeltjes, restaurants, bars en massagesalons. Het is een drukte met verkeer en toeterende taxi’s en luidruchtige brommertjes. Middenin deze straat zet de chauffeur de auto aan de kant en zegt “here hotel” en ik schrik een beetje. Cees roept de hele reis al, ik snap niet dat de hotels allemaal zover uit het centrum liggen, en dat ben ik met hem eens maar dit is het andere uiterste. We stappen uit en lopen de chauffeur achterna een smal steegje in en na 100 meter stappen we door een houten poort de binnentuin van ons verblijf in Seminyak op en het is een oase van rust. Hier hoor je niets anders dan de vogels, de zachte Zen muziek die opstaat en…. het irritante gekletter van het watervalletje dat kunstmatig is aangelegd in een bak met water. Het ziet er super uit en met een klein zwembad helemaal prima. Hier kunnen we ons wel negen dagen vermaken en verantwoord bruin worden. Dat is natuurlijk geen doel maar het ziet er altijd goed uit met een kleurtje.

Inmiddels heb ik me ingeschreven voor het project “synchroonkijken” op printerest, Zeven dagen lang elke dag een foto met een opdracht. Leuk om te doen en misschien kan ik daar, als we terug zijn, een expositie van maken thuis in de gang. Verder hoeven we hier niets anders dan luieren maar zoals verwacht gaan we toch een eilandtoer doen vrijdag. Voor de rest staan we rond 09:00 op en wordt het ontbijt klaar gezet. We verblijven in een villa die gerund word door een Nederlands vriendenstel. Het is lekker gemoedelijk waar alles mag en niets moet. Na het ontbijt een uurtje in de zon waarbij ik meer in het zwembad lig dan aan de kant omdat het toch behoorlijk heet is. Dan rond een uur of 12:00 naar het strand voor een wandeling langs de zee en als we rond 19:00 terug zijn iets zoeken om te eten. In de hoofdstraat zitten opvallend veel mooie winkels en echt goede restaurants. We hadden ook nog een paar tips gekregen van Anita en daar hebben we gebruik van gemaakt. En als we zin hebben nog “het nachtleven” in.

Vandaag (donderdag) zijn we op ons gemak naar Kuta gewandeld en dat was nog best een eind. Ook presteren we het weer om te verdwalen hoewel dat eigenlijk onmogelijk is omdat het een rechte weg is maar ons lukt het, en uiteindelijk lopen we over het strand weer terug naar Seminyak. Al met al wel een uur of vier onderweg geweest. Terug thuis check ik mijn Facebook en blijkt dat ik een paar Havaianas heb gewonnen met een winactie van De Bijenkorf. Super omdat zoals ik al eens eerder opgemerkt heb “je kunt niet genoeg Havaianas hebben” (http://andreencees.waarbenjij.nu/reisverslag/4717681/niets-veranderen)

Al met al begint het ongemerkt toch al weer op te schieten en zijn we vandaag over een week laat in de avond weer thuis maar daar moeten we nog maar even niet aan denken.

Later
C & A
XX

  • 21 Mei 2015 - 18:54

    Ton En Hanneke:

    wat gaat de tijd hard nog een weekje genieten jongens

  • 21 Mei 2015 - 19:54

    Deborah:

    Zeker nog niet aan denken en nog lekker genieten!!
    Veel plezier met je foto opdrachten en wat doet Cees ondertussen......;).......massages???
    Have fun en tot gauw na jullie en mijn terugkomst!!
    Duimen 4 juni war......xxx

  • 21 Mei 2015 - 20:05

    Marlie En Etienne:

    Rust maar eens goed uit jullie hebben het verdiend na deze zware vakantie!!!!!!!!!!!

    Vele groeten

    Marlie en Etienne

  • 22 Mei 2015 - 00:09

    Anita:

    Selamat pagi C & A, wat leuk om jullie te zien bij Gado Gado. In het hotel daarnaast, The Royal Beach Seminyak logeerden wij altijd. Ik vond het altijd een leuke niet al te drukke omgeving. Een bietje leven in de brouwerij hoort er wel bij hè. Kuta is minder vind ik. Maar goed. Elke dag een leuke foto-opdracht moet wel gaan lukken lijkt me. Jullie kennende zal er van rusten wel niet zo heel veel komen. Nog veel plezier! X

  • 22 Mei 2015 - 00:27

    Anita:

    Nog een leuke bar / restaurant : Hu'u bar Jl raya Petitenget. Ik vermoed dat jullie daar in de buurt verblijven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andre & Cees

Actief sinds 28 Mei 2009
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 65475

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 21 September 2017

Japan is een feit.

05 Mei 2016 - 26 Mei 2016

Marokko

25 April 2015 - 28 Mei 2015

Sri Lanka, Singapore en Bali

06 September 2014 - 14 September 2014

Weekje Barcelona

03 Mei 2014 - 17 Juni 2014

Eindelijk China, Tibet en meer

01 Juni 2013 - 28 Juni 2013

Zuid-India & Dubai

03 Juni 2012 - 23 Juni 2012

China & Tibet

19 Juni 2011 - 07 Juli 2011

Maleisie & Singapore 2011

06 Juni 2010 - 26 Juni 2010

Indonesie en Kuala Lumpur 2010

17 Januari 2010 - 22 Januari 2010

Istanbul

05 September 2009 - 07 September 2009

Bij David op de koffie

06 Juni 2009 - 29 Juni 2009

Noord India en Nepal

Landen bezocht: