Even bijpraten - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Even bijpraten - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Even bijpraten

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

18 Mei 2015 | Singapore, Singapore

Ondanks dat we niet veel meemaken vind Cees toch dat we moeten updaten omdat “onze volgers” hierop wachten, zegt hij. Met niet veel meemaken bedoel ik dat we niet veel cultuur uitstapjes maken maar dat neemt niet weg dat we ons prima vermaken in Singapore. Woensdag 13 Mei vliegen we van Colombo naar Singapore. We worden voor de laatste keer opgehaald door Mr Dean en hij had muntjes en cd'tjes meegenomen voor ons. Afgerekend in het hotel en nadat we tien minuten onderweg zijn naar Colombo krijg ik een telefoontje van het hotel. Ik ben mijn creditcard (weer eens) vergeten. Omkeren en terug. Omdat we genoeg tijd hadden was het niet zo een probleem. Aangekomen op het vliegveld afscheid genomen van Mr Dean die even later ons nog achterna kwam omdat ik mijn telefoon in de auto had laten liggen ppfffff. Goed bezig zou ik zeggen.

De vlucht naar Singapore met Emirates is 30% bezet en verloopt soepel tot een half uur voor de landing. Behoorlijke turbulentie en de landing ging ook nogal ruw maar we zijn er weer. We nemen een Premium taxi naar het Dorsett, een vier sterren hotel op New Bridge road. Singapore is warm, druk en duur. Vooral eten en drinken (wijn) is duur maar het is vakantie en geld moet rollen dus vooruit maar. Omdat het al ver na 22:00 is valt het niet mee om nog wat te eten te vinden en wordt het McDonalds. Meestal doen we dat eenmaal tijdens de vakantie dus dat hebben we ook weer gehad ;-) De volgende dag, 14 Mei, moet er toch wat gewassen worden en Cees heeft al een aantal items naar de wasserij van het hotel gedaan maar dat was ik niet van plan. We zijn een wasserij tegengekomen in een straatje om de hoek bij het hotel en daar ben ik naartoe gegaan (zie FB) De 6 items van Cees kosten 77 HKD = 53 Euro, en ik heb de hele inhoud van mijn tas gewassen voor 15 HKD =11 Euro. Was trouwens ook geen overbodige luxe omdat het al behoorlijk begon te ruiken maar nu alles weer fris. Terwijl de was draait even de buurt verkennen en daar lopen we de “Buddha tooth relic temple” tegen het lijf. Een werkelijk prachtige tempel die in onze top drie van mooiste tempels komt. Daarna nog wat geshopt omdat ik een korte broek nodig heb. Bij het vertrek uit Sri Lanka had ik mijn korte broek weggegooid.

Inmiddels is het Zaterdag 16 Mei en vandaag lopen we naar Marina Sand bay. We maken een rit in de Singapore flyer, de evenknie van de Londen eye en dan op ons gemak doorgewandeld naar de Cavenagh bridge waar we meedoen aan een project van een stel studenten. Het ging om het spel hints en we deden het helemaal niet slecht. Hoop dat “ons” groepje gewonnen heeft. Nog even een fototentoonstelling meegepikt en dan is het in één moeite door naar River street en we eindigen in Bugis street. Het voormalige red light district van Singapore maar inmiddels veranderd in een mooie trendy wijk met veel shops en restaurants.

Zondag 17 Mei. Nog maar een hele dag te besteden in Singapore en het worden de botanische tuinen (Gardens by the bay). We gaan er lopend naartoe om toch nog een beetje beweging te krijgen maar wat is het warm. Mede daarom wijken we nogal af van de route en gaan elk winkelcentrum, kerk en tempel binnen die we tegenkomen zodat we weer wat afkoelen en dat zorgt ervoor dat we er behoorlijk lang over doen maar dat maakt niet uit. We hebben vakantie dus rustig aan. De gardens zijn, zoals alles in Singapore, prachtig aangelegd en onderhouden. Er zijn ook twee grote dome’s. De ene voor bloemen en planten en de andere voor rainforrest. Zeg maar onze Burgers’s bush. Terug in hotel lekker douchen en op zoek naar eten. Het is Frans geworden deze keer en werkelijk heerlijk gegeten.

Nu is het maandag 18 Mei en ik gebruik de laatste uurtjes in het hotel om dit verhaal af te maken. Onze vlucht gaat om 16:45 locale tijd naar Denpasar en word uitgevoerd door KLM. Kijken of we ons daar nog kunnen vermaken en een kleurtje kunnen oplopen omdat daar nog niet heel veel van gekomen is. We zullen ook de strandtentjes die Anita ons aangeraden heeft opzoeken dus dat zit allemaal wel goed. Ook op Bali zullen we buiten lekker rusten niet veel meemaken dus ook hier geen regelmatige verhalen.

Later
C & A
XX

• 18 Mei 2015 - 09:38

Ton En Hanneke:

jullie zien er ontspannen uit ook een keer leuk om van jullie beiden zo veel fotos te zien.
    ik hoop dat jullie weer een prettige vlucht hebben en geniet van jullie laatste week wat vliegt de tijd.
    xxxxx

• 18 Mei 2015 - 09:57

Deborah:

Inderdaad een mooie tempel zo te zien op de foto's!!
    En wat poseren jullie voortaan professioneel!!
    Ik ga jullie opgeven voor Next Top Model hoor!! ;)
    xxx

• 18 Mei 2015 - 11:09

Tilly De Jong:

Hallo Cees en Andre, wat schrijven jullie geweldig en wat genieten jullie. Gelukkig zijn die mensen erg eerlijk, daar hebben jullie geluk mee. Genieten jullie maar verder van jullie reis. XXX

• 18 Mei 2015 - 12:33

Annika:

Leuk om weer even een update te lezen, wel blijven schrijven he! veel plezier in Bali, ben benieuwd naar allemaal mooie strandfotos!

• 18 Mei 2015 - 21:02

Anita:

Hoi jongens,

Ik dacht al dat jullie helemaal niks meer ondernamen maar da's dus niet waar. Jullie hebben wel geluk zeg ( lees André ) dat jullie spullen nog terug gegeven worden. Wie goed doet, goed ontmoet zie je maar weer. Nou, Bali dan nog. Duizenden tempels dus jullie kunnen je hart ophalen! Portemonnee raakt daar ook snel leeg want de wijntjes zijn daar ook erg prijzig. Maar ja, geld is rond en moet rollen. Dat gaat daar wel lukken.
    Veel plezier nog en let een beetje beter op je spullen Dré. X