Weer begonnen - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Weer begonnen - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Weer begonnen

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

27 April 2015 | Sri Lanka, Negombo

Maandag 27 april

Zoals gebruikelijk weer ruim op tijd op Schiphol op zondag en klaar voor de reis. Deze verloopt voorspoedig. De vlucht naar Dubai was rustig en ik heb zowaar nog wat kunnen slapen. In Dubai was het doorlopen omdat het boarden voor Colombo al in volle gang was en ook hier een rustige vlucht. Het enige verontrustende was de landing in Dubai. Toen we een kleine 100 meter boven de landingsbaan waren werd er met grof geweld een doorstart gemaakt waarbij je heel snel stijgt en de motoren op volle toeren loeien. Geen idee wat er aan de hand was maar weer rustig in de lucht melden de piloot dat er nog een vliegtuig op de landingsbaan stond?? Ik wist niet eens dat dat mogelijk was.

Op het vliegveld in Sri Lanka werden we opgewacht door Dean. Hij is onze chauffeur en gids voor de hele rondreis hier en hij brengt ons nu naar het hotel. Dit doet hij in een oude maar goed onderhouden Toyota. Het enige minpuntje is dat ik denk dat de uitlaat van de airco aangesloten is op het benzinefilter omdat er een indringende geur in de auto hangt maar na een kwartier ben je er helemaal aan gewend. Het hotel is gedateerd maar schoon en het restaurant is pas vernieuwd dus prima verder.

Dean is een rustige oudere man en brengt ons vandaag naar Colombo voor een stadstoer en een bezoek aan een tempel. Colombo is, zoals de meeste Aziatische grote steden, druk en chaotisch. Veel toeteren en door elkaar heen rijden. Regels lijken te ontbreken maar dat is hier niet erg (zolang ikzelf niet achter het stuur hoef). Na Colombo stelde Dean voor een boottocht te doen over “Dutch kanaal” en dat leek ons wel leuk dus gedaan. Zoals bekend zijn wij Nederlanders ook hier geweest rond 1600 maar ik weet nog niet of ik daar trots op kan zijn. We zullen even kijken wat we achtergelaten hebben. Helaas kunnen we dat niet opzoeken omdat we voor een klein kapitaal :-) reisgidsen hebben aangeschaft maar die lekker thuis hebben laten liggen samen met het programma.

Morgen zullen we rond 8 uur hier vertrekken voor onze volgende stop. Moet nog even opzoeken wat die stop is (stond in het programma)

C

• 27 April 2015 - 17:15

Marlie En Etienne:

Reisprogramma en reisgidsen thuis laten liggen, wordt alles nog een grotere verassing.

• 27 April 2015 - 17:44

Ton En Hanneke:

komt vast allemaal goed.
    laat anders Jolanda het programma in scannen en door sturen via mail.
    het begin is al weer mooi ,we zien uit naar de rest xxxx

• 27 April 2015 - 18:03

Anita:

Hoi jongens,

FF schrikken zeg, maar goed dat ze op tijd aangeven dat de baan al bezet is! En ja, de beste breisters laten weleens een steekje vallen hè. Ook zonder gidsen en programma zal het wel voor mekaar komen. Geniet er maar lekker van. X

• 27 April 2015 - 19:52

Helma:

Alles wat je vergeet kan je ter plekke kopen, ha, ha :-)
    Heb je het programma niet op je telefoon, mail staan, dat is hartstikke handig.
    Mooie zonsondergang.

• 27 April 2015 - 20:43

Brigitte:

Hoi cees en andre
    Fijn om te lezen dat alles goed is verlopen alleen niet zo slim dat je het
    Programma thuis hebt laten liggen wens jullie heel veel plezier en geniet
    Ervan.

• 28 April 2015 - 09:09

Annika:

Leuk om weer mee te kunnen lezen! veel plezier!

• 28 April 2015 - 09:58

Suzanne:

Haha na een kwartier ben je aan de lucht gewend, nu al relaxed aan het reizen dus! Veel plezier! x