Niets veranderen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Niets veranderen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Niets veranderen

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

06 Juni 2014 | Thailand, Bangkok

vrijdag 6 juni 2014

Ik lig heerlijk aan het prachtige zwembad op de hoogste verdieping van het hotel. Cees is naar de Spa van het hotel voor een bodyscrub en massage dus die is de eerste 2.5 uur onder de pannen. Vanmiddag eerst lekker shoppen want dat kan je hier ook prima. In Hongkong waren mijn Havaianas kapot gegaan dus moest ik nieuwe hebben, gelijk 2 paar gekocht vorige week, en vanmiddag weer een paar gekocht. Je kan niet teveel Havaianas hebben vind ik ;-). Tijdens het shoppen bij Central (de Bijenkorf van Bangkok) bij The Foodloft wat gegeten. Hier zijn 12 internationale keukens vertegenwoordigd waar je kan nemen wat je lekker vind en vers voor je bereid wordt. Dus voor mij de Sasimi van Japan. Ik heb denk ik een hele tonijn op. Cees zegt nog “het zal wel wennen worden straks thuis met die ongelukkig gekookte aardappels van mij” maar daar wil ik nu even niet aan denken. Dus een lekker wijntje erbij maar toen ik het 2e glaasje wilde halen bleek dat niet meer te mogen?? Er is weer een of andere duistere wet dat er tussen 14:00 en 17:00 geen alcoholische dranken geschonken mogen worden!! Dan maar jus d ’Orange. Ook lekker. Voor de info, tot nu toe doen we alles lopend omdat we “nog” niet aangekomen zijn (klopt Anita) maar in Dubai is lopen geen optie vanwege de hitte dus daar zal het wel snel anders gaan

Gisteren lekker de clubs in geweest omdat dat in Bangkok toch wel het leukste is en voor zaterdagavond plaatsen gereserveerd voor de travestieshow Calypso. Een hele professionele show die we 10 jaar geleden ook al eens gezien hebben. Foto’s zullen volgen.

Hoewel de onrusten in Bangkok breed worden uitgemeten op BBC, CNN en het gewone nieuws merk je er hier eigenlijk helemaal niets van. Het enige verschil is dat er veel politie op straat is en er voor zondag een grote demonstratie is gepland waarvoor het leger word ingezet maar ja, dan kom je daar toch niet, heb je er ook geen last van en dan daarbij, het zal niet de eerste demonstratie zijn waar we per ongeluk in terecht komen. Is ons in Madrid en Cairo ook gebeurd.

Vanavond heerlijk gegeten in een van de restaurants van het hotel met natuurlijk een lekker ……. Je raad het al. En nog een afzakkertje genomen bij de bar op het dak met een leuk uitzicht over Bangkok by night. Het hoeft van ons niet meer anders te worden maar het begint nu al wel een beetje op te schieten. Nog twee weken en dan ben ik weer aan het werk. Moet er even niet aan denken.

C & A xx

• 07 Juni 2014 - 21:05

René:

Goed om te horen dat jullie niet veel merken van de onrusten daar.
    En als jullie er niet veel van merken, zal 't allemaal wel meevallen :-)
    Groetjes !