Druk, druk, druk - Reisverslag uit Yangshuo, China van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk - Reisverslag uit Yangshuo, China van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

28 Mei 2014 | China, Yangshuo

Gisteren geen verslag kunnen plaatsen ivm internet dus vanaf dinsdag

dinsdag 27 mei 2014

De wekker loopt m 05:30 af maar een blik uit het raam is genoeg om te zien dat het bewolkt is en dus geen uitzicht. Kan ik me lekker omdraaien en verder slapen tot 07:00 dan is het weer klaar maken om verder te reizen. We zullen terug gaan naar Guilin en onderweg achtereen volgens een grot, een theeplantage en een berg aandoen. Misschien is het omdat het gisteren zo mooi was dat alles wat daarna komt er eigenlijk niet meer toe doet maar de grot was op zich wel leuk maar op een of andere manier word alles zo tacky gemaakt. Vincent kreeg een kaartje mee dat hij op bepaalde plaatsen tegen een sensor moest houden en dan gingen de groene, blauwe, rode en gele lichten aan waardoor het iets weghad van het sprookjesbos. Dit is niet uniek want het park tegenover ons hotel in Guilin is op precies dezelfde manier verlicht. Maakt het er niet mooier op vind ik. De theeplantage hebben we overgeslagen omdat we in Maleisië al een plantage hadden gezien en bij dit soort bezoeken is de winkel die erbij hoort toch de hoofd attractie. En dus nog naar de Fuboberg in Guilin, weer 328 treden omhoog voor het uitzicht over de stad. Het is wel jammer dat het niet helemaal helder is. Dan naar het hotel en heerlijk douchen.

Nu we zo ruim 3 weken onderweg zijn ga je toch wel merken dat we geen 18 meer zijn en toch wel vermoeid beginnen te raken en zullen de echte rust dagen in Hong Kong, Bangkok en Dubai zeer welkom zijn. Hoewel, in Hong Kong hebben we ook al weer het een en ander op het programma staan en in Bangkok storten we ons in het nachtleven dus Dubai moet redding brengen ;-)

Morgen zullen we weer om 08:30 opgehaald worden door Vincent voor het vervolg van onze reis naar Yangshuo.

Woensdag 28 mei 2014

We zijn op weg naar de rivier omdat de reis naar Yangshuo per boot over de Li rivier gaat. Dit zal ongeveer 3 uur in beslag nemen en het beloofd mooi te worden omdat dit dwars door het Karstgebergte gaat en dat levert mooi plaatjes op. Het weer werkt een beetje mee, het is warm maar wat heiig dus de vergezichten zijn wat minder. Bij aankomst in Yangshuo blijkt dit een erg toeristisch plaatsje en word je om de meter aangesproken door iemand die iets wil verkopen maar dat hoort erbij denk ik. Die mensen proberen ook een bestaan op te bouwen maar wij helpen niet hard mee omdat we niets kopen.

Rond 14:00 gaan we fietsen langs de rijstvelden en dat is gelukkig wat minder hectisch. Het is echt heerlijk. Buiten de stad blijken nog heel wat guesthouses te zijn en die zien er geweldig uit. We stoppen bij een familie die hun huis opengesteld hebben en die willen laten zien hoe ze leven. De familie bestaat alleen nog uit 3 hoogbejaarde dames en 1 bejaarde man. De echtgenoot van de oudste vrouw is vorig jaar overleden en zelfs in haar beste Chinees is het ons volkomen duidelijk dat ze klaar is om hem achterna te gaan. Ze laat ons vol trots de zware zwart houten kist zien die in het schuurtje staat en die ze zelf heeft uitgekozen en hier hoeft geen vertaler aan te pas te komen.

Weer op de fiets gesprongen en een tijdje later komen we tegenover een rijstveld een heel leuk tentje tegen en daar wat gedronken. Dit is echt vakantie, wat heerlijk. De band met Vincent wordt beter en hij voelt feilloos aan wanneer hij iets moet voorstellen of juist zich terugtrekken en ons met zijn tweetjes te laten. Dat is in mijn ogen een goede gids. Vandaag stelt hij voor om vanavond naar een show te gaan en dat doen we. Het podium is de rivier en het decor de bergen erachter. Het is enorm. Er doen 600 mensen aan mee en de regisseur heeft ook de openingsceremonie voor de Olympische spelen 2008 in Beijing gedaan. Prachtig.

Daarna naar huis en naar bed. Morgen een vrije dag dus we zien wel wat we doen.

C & A xx

Ps ik zie in jullie reacties dat je niet weet wat je moet schrijven, geeft niets. De verslagen zijn inmiddels meer dan 1000 keer gelezen dus is het extra leuk om te doen en alle reacties zijn welkom omdat het per slot het enige contact is met “thuis” Vergeet niet dat Facebook hier verboden is dus ook daar niets.

• 28 Mei 2014 - 18:48

Marlie En De Chef:

Nou iets kleins dan:
    Jullie houding op de fiets komt me bekend voor, dezelfde stijl als in Dungen alleen het uitzicht is anders

Heel veel groeten

• 28 Mei 2014 - 18:59

Marleen:

je waant je in een andere wereld als je jullie verslagen leest....hier veel regen, zelfs wateroverlast hier en daar...frans bauer heeft een nieuwe hit met " skippybal " en roy donders lijkt met zijn real lifesoap de televizierring gewonnen te hebben. je kunt bij de jumbo sparen voor een roy donders juichpak....daar lopen leo en huub dus in vanaf 13 juni....dat is het echte nieuws in tillywood....dus blijf maar lekker in het verre oosten...wij leven met jullie mee en genieten van je verslagen...groetjes aan cees....mazzels, huub en marleen

• 28 Mei 2014 - 19:01

Mary:

Hey Oompjes ! We lezen met veel plezier jullie avonturen daar . Verders alles toppie hier . lol verders geen idee wat te schrijven

• 28 Mei 2014 - 19:31

Ton En Hanneke:

hoi jongens.
    die grot is ondanks wat je zegt( die verlichting sprookjesbos) toch erg mooi.
    en jongens ik hoop dat je inderdaad een keer rust neemt en relaxt ,maar het fietsen is ook een ontspanning.
    als je misschien even niks meer hoort van ons we zijn zaterdag ook weg.
    we hopen jullie nog wel te volgen als wij het niet te druk hebben natuurlijk,want van ons wordt ook een doe vakantie. xxxx

• 28 Mei 2014 - 20:12

Deborah:

Hey lieverds natuurlijk blijven we reageren hoor!! Ben benieuwd wat voor thee ik krijg.....;)!!
    Ziet er goed uit!!! Enne ja dat jullie net de 25 zijn gepaseerd zal je wel voelen.....hihihi.....
    Tot laters weer! Dikke kus xxx

• 28 Mei 2014 - 22:19

Renée:

Tja, ik had er niet bij nagedacht dat jullie geen facebook kunnen lezen. Maar ik vind het een geweldige reis die jullie nu maken. Prachtige foto's en leuke verhalen. Tot ziens op de reünie hoop ik. Groeten Renée

• 28 Mei 2014 - 23:14

Anita:

Hoi jongens,

ff een reactie dan. Ik volg jullie reisverslag met heel veel interesse en ik heb nooit beseft wat een geweldig mooi land China is. Het zijn allemaal geweldige foto's en gezellige verhalen dus daar ligt het niet aan. Ik snap dat jullie "verbonden" willen blijven met het thuisfront dus ik zal wat vaker reageren. Ik zeg het nog één keer: Cees wat ben je toch fotogeniek. Ik laat ze morgen weer zien aan Jeannet. Die vond die met dat ronde hoofddeksel ook helemaal super. Dus niet getreurd; we doen er wel iets mee hoor!!! XXX en we beginnen jullie nou toch wel te missen.

• 28 Mei 2014 - 23:21

Suzanne:

Als je in Maleisie bent geweest hoef je eigenlijk nergens meer naar toe ;)
    Maar goed dat Annika daar dit jaar heen gaat hahaha kan ze daarna voortaan thuisblijven.

Maar ook ik lees de verhalen met veel plezier en geniet er maar van want hier is er alleen maar oranjekoorts

• 02 Juni 2014 - 16:00

Annika:

hahahaha in Maleisië al een plantage gezien.. je kunt eigenlijk net zo goed thuisblijven he :-)