Het begin is gemaakt - Reisverslag uit Peking, China van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Het begin is gemaakt - Reisverslag uit Peking, China van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Het begin is gemaakt

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

04 Mei 2014 | China, Peking

Het is zondag 18:45 lokale tijd en we staan op “Het plein van de hemelse vrede” in Beijing samen met heel veel Chinezen te wachten op de start van de ceremonie van het neerhalen van de vlag. We zijn hierheen gebracht door onze chauffeur en Sharon, onze gids voor de aankomende vier dagen. Zo heet ze natuurlijk niet echt maar ze denkt dat wij haar Chinese naam niet uit kunnen spreken en nadat ze deze Chinese naam een aantal keren heeft gezegd blijkt dat te kloppen. Zo Sharon it is.

Terwijl we staan te wachten bedenk ik me dat we best moe zijn. We zijn gisterenochtend om 09:10 van huis gegaan naar het station voor de trein naar Schiphol. Veel te vroeg daar zoals gebruikelijk en mezelf snel nog even een gave Oakley Holbrook zonnebril cadeau gedaan, het is per slot vakantie. Vervolgens de vlucht naar Dubai van ruim 7 uur. Deze vlucht was met de Airbus A380 en hoewel je daar in de cabine niet zoveel van merkt is het toch allemaal iets ruimer. Aankomst Dubai en daar 4,5 uur wachten en dan verder naar Beijing, in een aanmerkelijk krappere Boeing 777 voor nog eens ruim 7 uur. Hier dus opgehaald door Sharon en eer we in de stad waren was het weer 1,5 uur laten omdat het erg druk was. Beijing is natuurlijk een wereldstad met 20 miljoen inwoners dus best druk.

De eerste indrukken van China zijn goed hoewel het toch een vreemde gedachten is dat nog niet zo heel lang geleden het onder Mao Che Tung geen vrij land was en heden ten dagen de regering bijvoorbeeld Facebook, twitter en Youtube verbieden en dat 1,2 miljard Chinezen dat dan ook accepteren.

Maar goed. Na de ceremonie naar het Grand Mercure hotel en daar ook wat gegeten en na dit verhaaltje naar bed. Morgen om 06:30 op om de eerste excursie te doen, De grote muur van China. Ben zo benieuwd. Hoop dat het een beetje mooi weer is zodat ik nog wat leuke plaatjes kan schieten. Welterusten en tot het volgende verslag.

C & A xx

• 04 Mei 2014 - 17:40

Brigitte Smolders:

Mooie fotos cees en andre hoe was de ceremonie morgen veel
    Plezier bij de muur

• 04 Mei 2014 - 17:42

John En Priscilla:

Weltrusten en we zien de foto's tegemoet. Nog veel plezier. En hoe was nr.39
    van de afhaal chinees?

• 04 Mei 2014 - 18:00

Ton En Hanneke:

leuk begin,we zien de rest van jullie reis graag tegemoet .
    slaap wel.

• 04 Mei 2014 - 18:37

Tanja:

20 miljoen mensen in een stad. Kunnen wij ons bijna niet voorstellen.
    Geniet ervan. Welterusten. Xx

• 04 Mei 2014 - 19:48

Marleen:

keileuk weer om jullie te volgen op deze manier.vanmiddag jullie plaats bij cafe het wandelbos maar ingenomen....daar was het ook druk , haha

• 04 Mei 2014 - 20:27

Jean Voetman:

Een mooi begin Cees en andre,en de eerste fotos zijn ook zeer mooi.Wij wensen jullie een hele fijne reis met veel bezienswaardigheden toe en vooral mooie fotos.Veel plezier en tot ziens.

• 04 Mei 2014 - 22:03

Helma:

Hoi,
    Mooie foto van die Chinese wacht. Het is maar goed dat jullie morgen vroeg op staan want het is een eindje lopen als je de hele muur wilt zien. Trek je wandelschoenen maar aan.
    Groetjes Helma

• 05 Mei 2014 - 17:54

Anita:

Hallo jongens, leuk iets van jullie te horen. Foto's zijn indrukwekkend. Echt een heel andere wereld! Ben benieuwd hoe lang jullie over de muur doen. X