Aftellen - Reisverslag uit Benoa, Indonesië van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Benoa, Indonesië van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Aftellen

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

21 Juni 2010 | Indonesië, Benoa

Maandag 21 juni 2010

Hallo mensen, een aantal dagen geen berichtje hier achtergelaten. Dit omdat er simpelweg niet veel te melden valt. Hier is het voornamelijk zon, zee en strand maar dat betekent niet dat je niet iets kan doen. Dus dat hebben we maar gedaan anders is het wel heel saai.

De dag na Kuta hebben we de Pura Luhur Uluwatu, of watertempel gedaan. Deze tempel staat op de rosten aan zee dus vandaar de naam. De tempel op zich was niet zo heel bijzonder maar de ligging des te meer. Klippen die loodrecht uit zee oprezen waarop de tempel lag, prachtig. Hier leefde ook de “wilde” apen en je wordt van te voren gewaarschuwd, alles wat los zit pakken ze zoals petjes, brillen, rugzakken enz. Ik was niet van plan me petje af te zetten omdat mijn hoofd al zo verbrand was maar na twee, niet geslaagde pogingen, van de apen om het petje te pakken te krijgen heb ik dat toch maar gedaan. Ze zijn echt overal en nergens. De zonsondergang, die hier prachtig moet zijn hebben we helaas ook niet meegekregen omdat het toch bewolkt was maar goed. Je kunt niet alles hebben.

De volgende dag (zondag) hebben we een rondrit over het eiland gedaan om de hoogtepunten te bezoeken, weer vrijwillig 10 uur in de auto. We reden als eerste Goa Gajah of wel de Olifantengrot. Ook hier gold dat de grotten op zich niet zoveel voorstelde maar de omgeving prachtig was. Dat maakte veel goed. Hierna door naar Klung Kung, een mooie tempel met vele fresco’s erg mooi aangelegd in een soort van park. Vervolgens de reis voortgezet naar Pura Besakih. Een enorm tempelcomplex aan de voet de Gunung agung vulkaan. Een erg mooie tempel maar wat hier dan weer erg opviel was dat de, voornamelijk jonge knullen, die hier rondliepen erg opdringerig waren en zelfs een beetje agressief. Het is hier altijd zo dat als je aangesproken wordt altijd als doel heeft dat ze wat van je willen. Hier liep een knul een heel eind mee om te bedelen ondanks dat ik hem al een paar keer vriendelijk verzocht had ons met rust te laten, bij de ingang hadden we al onenigheid omdat je bij elke tempel een sarong krijgt als je broek te kort is. Deze zijn overal gratis. Hier liep ook een knul rond die gelijk zei dat hij geld moest hebben voor die dingen maar op zo een dwingende manier dat we ze uit hebben gedaan en twee van die dingen hebben gekocht in een van de vele kraampjes die er stonden (wie is de eerst volgende jarige ;-) Er word al verteld dat je MOET doneren?! Cees die dacht van het gezeik af te zijn gooide 10.000 Rp in het daarvoor bestemde bakje (wat waarschijnlijk direct door het mannetje dat ernaast staat leeg gehaald wordt) maar dat werd niet genoeg bevonden. Hij zei dat hij 20.000 Rp moest geven. Ja natuurlijk. Dus daar maar weg. Niet prettig. Na deze tempel verder naar Pura Kehen. Dit was een relatief klein tempelcomplex maar met prachtig beschilderde deuren en weer een mannetje die vond dat er gedoneerd moest worden. Daarna via Denpasar (de hoofdstad) terug naar het hotel waar we om 19:15 aankwamen.

We hadden afgesproken met Danny en Dennis om iets te gaan eten met zijn vieren. Dennis had het Grand Hyatt hotel uitgezocht maar daar was Cees het niet zo mee eens (Dit is hetzelfde hotel waar we in Vietnam twee keer hebben gegeten maar waar Cees zich niet op zijn gemak voelde omdat het wel erg chic is) en bovendien hadden Cees en ik korte broeken aan en dat is echt geen gepaste kleding voor dit soort restaurants. Dus een andere uitgekozen en het werd de Coconut beach club. Lekker gegeten en het meeste staat me bij de cappuccino na die echt heerlijk was. De eerste echte lekkere koffie sinds we hier zijn.

Vandaag een rustige dag. Ik mag het zeggen en dan kijkt Cees wel of hij het ermee eens kan zijn (had de koningin nog meer wensen?) Het zal wel bij het zwembad worden met een boek, inmiddels mijn achtste. Dat is dan weer wel een voordeel van veel in de auto zitten. We zullen vanavond wel de tassen pakken hoewel ze eigenlijk niet leeg geweest zijn. We zijn verbazend goed geworden, met al dat gereis, om uit de tas te leven. Wat er niet uitkomt hoeft er ook niet in terug. Dus hier hebben we ook niet langer dan 10 minuten voor nodig.

Er zal waarschijnlijk nog een berichtje komen uit Kuala Lumpur overmorgen omdat we morgen om 12:50 alweer in het vliegtuig stappen. Een vlucht van 3 uurtjes. Over vliegen gesproken, wat vliegt de tijd. Al weer bijna aan hen eind van de vakantie. Jammer.

Groetjes

C & A

• 21 Juni 2010 - 18:24

Annika:

Hey Cees en Andre,

Balen dat het er alweer bijna opzit, gelukkig heb je nog lekker en shopping trip in Kuala Lumpur!! Erg leuk om jullie weer te volgen!

Goede reis naar huis en ik ben benieuwd naar de fotos!

x Annika

• 21 Juni 2010 - 22:49

René:

Hoi,

Veel plezier die laatste dagen !
    En als jullie terug zijn is 't hier ook weer goed weer volgens Piet Paulusma.
    Alhoewel ik 't helemaal niet zo'n slecht weer vind, als 't niet regent vind ik 't al goed weer.
    Shop ze in kuala lumpur !

De groeten.