Toch droog - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Toch droog - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Toch droog

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

09 Juni 2010 | Indonesië, Bandung

woensdag 9 juni 2010

Gelukkig droog vandaag. Niet heel zonnig maar droog. Dat is al iets. We werden vanmorgen om 09:00 opgehaald door Gust en de chauffeur om een bezoek te brengen aan de fruitmarkt in Lembang. Cees was niet onder de indruk want het was niet smerig genoeg. Daarna zijn we doorgereden naar de actieve vulkaan Tangkuban Perahu. Vond ik dan weer niet indrukwekkend. Er hing een penetrante lucht van zwavel. Het was wel leuk te zien dat er meer mannetjes rondliepen met allerlei handelswaar dan toeristen. Gelukkig is een vriendelijk doch onverbiddelijk “ No thank you” van mij meestal genoeg om een tweede poging van hun maar niet te ondernemen. Je had hier wel een mooi uitzicht over de vallei. Daarna door naar een theeplantage en fabriek waar de theebladen worden verwerkt tot thee zoals we die in onze theezakjes vinden. Wonder boven wonder geen irritante verkoopdemonstratie maar zelfs twee pakjes thee meegekregen. Wat me natuurlijk direct opviel waren de erbarmelijke veiligheidsomstandigheden die hier zijn. Als een fabriek er bij ons zo uit zou zien zou die onmiddellijk gesloten worden door de arbeidsinspectie. Aandrijvingen die open en bloot zijn, enorm veel stof, een plaatje met “brandblusser” en een pijl naar een lege haak enz, enz. Maar het was wel interessant om het te zien. Vervolgens door naar de heet water bronnen van Ciater. Daar hebben we eerst geluncht en daarna natuurlijk het warme water in dat 42C was. Best lekker. En het heeft allerlei helende werkingen, goed tegen reuma (kunnen we wel gebruiken na een aantal vochtige dagen) spierpijn en zo verder. Je moet het natuurlijk wel geloven.
Daarna terug naar Bandung en het hotel. Nog even de straat opgeweest om te eten en terug naar het hotel. We moeten morgen om 06:00 op omdat de trein naar Jogjakarta om 07:00 vertrekt. De reis zal ongeveer 7 uur duren maar Gust heeft al gezegd dat dit niet helemaal zeker is omdat je het nooit weet in dit soort landen.
We zien het wel

Groetjes
C & A

PS, leuk om jullie reacties te lezen. Keep them coming.

• 09 Juni 2010 - 15:39

René:

Hoi,

Mooi dat 't toch droog is geworden.
    De regel; 'Na regen komt zonneschijn' gaat altijd op :-)
    Maar ja, andersom gaat die regel ook altijd op ;-)
    Al hoop ik voor jullie natuurlijk dat 't lang droog blijft.

Groetjes uit Nederland, waar 't op 't ogenblik regent:-(

• 09 Juni 2010 - 15:51

Marijke&frits:

hai C&a
    adu weer heel veel meegemaakt in zo paar dagen he!!!en nu op naar bandung, de stille kracht,, dus pas maar op ,,nog fijne dagen ,,regent hier,,,,maar verder alles oke,liefs gr,,,m&f xxxxxxx

• 09 Juni 2010 - 18:34

Nico En Marije:

Ha ha, wat ben ik toch een muts, heb mijn reactie bij jullie eerste verslagje gestopt...
    Dus daarom hier nog maar even een reactie;)
    Succes met de lange reis die jullie morgen voor de boeg hebben!
    Wederom veel liefs vanuit Berg en Dal

• 09 Juni 2010 - 18:37

Suzanne:

Heijheij!
    Volgens mij maken jullie weer heel veel mee. Komen er ook weer veel foto's???
    Veel plezier nog en ik volg jullie verslag op de voet!
    x Suzanne

• 09 Juni 2010 - 19:35

Rein:

Hoi,

Toch nog droog gelukkig, jullie vermaken je wel zie ik. Wat moeten jullie steeds vroeg op, kun je ook een keer uitslapen en je in het nachtleven storten :-)
    Ik zal afsluiten in het Indonesisch (geen idee wat het betekent, maar het staat leuk)

Salam hangat.