Sneeuw ?!?!?! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Sneeuw ?!?!?! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Sneeuw ?!?!?!

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

19 Januari 2010 | Turkije, Istanbul

Hallo,

In Nederland net de sneeuw weg na 2 weken en wat denk je, heeft het vandaag de hele dag gesneeuwd hier. Ook behoorlijk koud maar na het kopen van een mutsje en handschoenen konden we daar een stuk beter tegen. Vandaag hebben we de Hagia Sofia bezocht en die is echt adembenemend mooi. Zeker een van de hoogtepunten in Istanbul. Verder natuurlijk weer heel veel gelopen zoals we dat altijd doen. Nu is dat op zich niet zo erg omdat Istanbul vwb de bezienswaardigheden toch redelijk compact is en het hotel in het oude (europese) deel ligt. Een klein nadeeltje is dat het op een berg gebouwd is dus veel steile straten wat behoorlijk wat van je beenspieren vergt.
Vanmiddag ook de Bosperus overgestoken naar het Aziatische deel via de Galata brug. Boven het wegdek en onder restaurantjes en winkeltjes wel leuk.

Morgen staat er nog van alles op het programma. We zijn deze week weg puur voor de cultuur en bezienswaardigheden en geloof me, die zijn er genoeg hier in Istanbul.

Groetje
C & A

• 19 Januari 2010 - 20:56

Annika:

Hahaha.. sneeuw. Nou lekker veel thee drinken dan! Klinkt allemaal weer heel mooi. Nemen jullie de fotos mee volgende week?!

Gr Annika

• 19 Januari 2010 - 21:37

Marijke & Frits:

Hi Guys,
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebt. Fantastisch stad en zalig eten. Hebben jullie Nalan Turnalar (BW Turkye) nog ontmoet ? Hoor het wel als jullie weer thuis zijn.
    Nog veel plezier en hopelijk is de sneeuw maar tijdelijk.
    Groetjes,
    M&F.

• 20 Januari 2010 - 11:27

Suzanne:

Ik ben dr weer hoor :-). Moet nog even in de werkmodus komen. Annika en ik zijn ook wel eens (twee keer!) samen in Istanbul geweest dus alle herinneringen komen weer boven bij het lezen van jullie verhalen!
    Tot volgende week. Ik zal het adres nog even doormailen (of had ik dat al gedaan?)