Een na laatste bericht - Reisverslag uit Delhi, India van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Een na laatste bericht - Reisverslag uit Delhi, India van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Een na laatste bericht

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

28 Juni 2009 | India, Delhi

Hallo mensen,

Eergisteren een vervelende vlucht terug naar Delhi. Na de eerste aangekondigde vertraging van 1,5 uur nog eens een vertraging van 2,5 dus zitten in de wachtruimte was het enige dat je kon doen en daar was niets. We mochten ook niet terug. Als je hier ergens naar binnen gaat mag je niet meer terug. Een meisje uit Engeland die zich zorgen maakte over haar aansluitende vlucht in Delhi naar Bombay vroeg om wat informatie en daar werdt letterlijk tegen gescheeuwd door een of andere militair dat ze haar mond moest houden en terug de wachtkamer in moest. Wat hebben we het toch goed in Europa. Als dat bij ons zou gebeuren zouden we gelijk een offiele klacht indienen maar hier heb je geen keus dan het te accepteren omdat je anders misschien nog meer problemen krijgt. Het controleren van papieren en bagage wordt je ook niet goed van. Overal staan mensen die alles moeten controleren. Zelfs op de vliegtuig trap wordt je handbagage nog eens binnestebuiten gedraaid en wordt je gefoulieerd. Nog nooit een land gehad waar je zo vaak betast wordt. Goed na 4 uur kwam er dan toch een toestel en kwamen we pas om 20:00 aan in het Lalit in Delhi. Een hele verloren dag dus. Gelukkig maakt dit hotel veel goed.

Gisteren hebben we geshopt till you drop. Hier in Delhi is een enorm groot shopping mall maar de prijzen van de grote merken zijn net zo duur als bij ons dus daar geen voordeel. Maar je moet toch kleding hebben dus maakt het niet uit waar je het koopt. In het begin van de avond nog even naar India Gate gelopen. Een monument ter nagedachtenis aan de Indiaase soldaten die gevallen zijn en het monument doet denken aan de Arc de Triomph in Parijs. Het ligt in een groot park waar het leek of heel Delhi daar aanwezig was zo druk. Leuk om lekker te zitten en mensen te kijken. Dat dachten ze ook van ons. Er waren niet veel touristen en je wordt aangekeken of je van de maan komt. Zelfs mensen die met je op de foto willen??

Vandaag de laatste dag in Delhi. Straks nog even naar de bazaar en dan is het alweer voorbij. Vanavond worden we om 19:30 opgehaald en de vlucht gaat om 00:30. Dit is dan ook het laatste bericht vanuit India. Het laatste zal komen van uit thuis in Tilburg. We kunnen in ieder geval terug kijken op een geweldige reis met veel bijzonderheden en hoogtepunten.

Tot zover
Groetjes
C & A

• 28 Juni 2009 - 07:20

René:

Hoi,

Nou, dan zit "onze" vakantie er zo'n beetje op.
    Ik vond 't wel gezellig, volgende keer "reis ik weer me" ;-)
    Goeie vlucht terug en groetjes.

René.