Toch tempels - Reisverslag uit Khajuraho, India van Andre & Cees - WaarBenJij.nu Toch tempels - Reisverslag uit Khajuraho, India van Andre & Cees - WaarBenJij.nu

Toch tempels

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre & Cees

15 Juni 2009 | India, Khajuraho

Hallo,

Gisteren na de treinreis aangekomen in Jhansi. De treinreis was goed te doen. Op de trein zitten mag niet meer (jammer) dus dan maar 1e klasse gereserveerde plaatsen. We waren natuurlijk ruim op tijd op het station en het is mooi te zien wat er op het perron allemaal gebeurd. Complete families met heel hun hebben en houden. Mensen die nog wat langer moeten wachten en een dutje doen midden op het perron, bedelaars, straatverkopers etc, etc. Sunil onze gids bereiden ons er vast op voor hoe luxe 1e klas was en hoe luxe het was. Dan zie je toch maar weer dat het begrip luxe voor iedereen anders is. Hier betekent het dat je een eigen stoel hebt en een kopje thee krijgt met een koekje. Aan de andere kant, er zijn hier 5 klasse en geloof me, als je de 5e klasse hebt gezien was dit luxe.
Na opgehaald te zijn in Jhansi werden we naar Orcha gereden in ongeveer een uurtje. Weer een fort bezocht maar niet zo indrukwekkend als de vorige. Er was ook een Hindi tempel bij die nogal druk bezocht werd. De gids adviseerde om niet naar binnen te gaan. Toen we binnen waren was het behoorlijk druk omdat ierdeen een glimp op probeerde te vangen van het beeld en de zege wilde hebben. Dit door het offeren van bloemen en een soort snoepjes. We hadden dit niet willen missen. Een klein nadeeltje, je mag natuurlijk geen schoenen aan in dit soort plaatsen en je verbrand je voeten aan de tegels. Er mocht binnen ook geen fotos gemaakt worden.
Daarna door naar Khajuraho zo een 4 uur rijden. Hier verblijven we in het The Lalit hotel. Werkelijk een prachtig hotel met een geweldige service. Alle hotels tot nu toe zijn helemaal top maar dit spant de kroon. Je voelt je dus echt een Marahadja. Later op de avond nog heerlijk gedineerd met een lekker flesje wijn. Om 23:00 nog op het terras gezeten met een cappuccino en naar de uilen gekeken die op jacht waren naar muizen. Dit allemaal met zijn tweeen omdat het lijkt dat er verder geen kamers bezet zijn in dit hotel maar dat maakt ons niet uit. Waar vindt je nog 8 koks en serveersters die alleen voor jou in de weer zijn.

Vandaag zijn we om 06:30 opgestaan om de tempels van Khajuraho te bezichten en die zijn werkelijk prachtig. Dit zijn de tempels met de Kama sutra afbeeldingen maar in tegenstelling tot de andere bezienswaardigheden is dit ongeloofelijk goed onderhouden inclusief het park waar het in ligt. Ook dit is weer onderdeel van Unesco.
Vanmiddag hebben we nog een safari geboekt. Er stond niets op het programma en wat moet je dan doen???? Aan het zwembad liggen? dat is echt geen optie met 46 graden. Dus dan de middag maar nuttig besteden.

Morgen vertrekken we PAS om 09:00 naar Allahabad, zo een 4 uur rijden van uit Khajuraho.

Allemaal bedankt voor de berichtjes en er volgt later meer. Tot nu toe hebben we een fantastiche vak